• Miss T

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Mejram
    Är lite nyfiken på ditt nässelrecept. 1dl vatten, är det allt som man ska ha till håret? Räcker det?Låter så litet. Om man vill ha mer vatten, ska man ha fler tepåsar? Hur länge ska man massera och skölja, som när man CO eller ännu längre?
  • Miss T

magaluf
    Crearome har återförsäljare i dessa städer, Gamleby, Göteborg, Karlstad, Lund, Gävle, Stockholm, Örebro, Karlskrona
    Annars får man beställa via nätet. Jag tror inte det finns många hälsoaffärer som har "allt" man vill ha. Troligtvis får man köpa från olika affärer. Jag har inte sätt nån affär som säljer kokosfet/kokosnörolja. Bara via crearome eller på nätet. Har kollat i såna orientaliska affärer men jag tyckte innehållsförteckningen såg konstigt ut. Lite för mkt saker i.

• Miss T
    IsDimma skrev 2008-05-01 23:36:59 följande:
    jag har köpt kokosolja (utan lukt visserligen ) i både en hälsokostaffär o i en origentalisk affär (o där var innehållsförteckningen faktiskt översatt o med bra saker i)
    Åh, vilken tur du har! Kan du ge mig märketo var det asiatisk eller arabisk affär? Jag hittade både kokos och kakaosmör i en afrikansk affär men det var en massa ingredienser som jag inte förstod. Vågade inte köpa. Fundersam
  • Miss T

märketo? Menar förstås "märket OCH ...."

• Miss T
    spiritsinlove skrev 2008-05-01 23:53:06 följande:
    MuffinstöntKolla asiatiska butiker. Jag har sett flera olika. Alla var dock ren kokosolja.
    Ok, men är det raffinerat? Ska passa på imorrn när jag är på stan. Min kokosolja (o allt annat) håller på o ta slut.
  • Miss T

Ok, intressant!

nu, till mer akut problem. Jag gjorde en CO nyss. Sitter fortfarande med fuktigt hår, men jag känner redan hur fettigt det är. Misstänker att balsam sitter kvar fastän jag var 100 på att det var rent. jaja, min fråga... vad ska jag göra imorrn när jag vaknat o håret ser oljig o hemsk ut? Har en middag på kvällen så jag vill gärna se fräsch ut.

• Miss T

Mejram
    Tack för att du frågade. Håret känns fortfarande flottigt. Jag har oljig hår så jag vet inte om det absorberas in överskottet som ditt.Vet inte vad jag ska göra åt det. Jag har hittat nässelte. Ska köpa det nästa gång jag är i affären. Ska bli intressant!

Har inte letat efter kokosolja. Vet inte riktigt vad jag ska välja. Vill gärna hitta en billig och bra olja.

Just det, jag vet ni har diskuterat solkräm. Kan ni bara tipsa mig om ett bra märke.

• Miss T

Ok, nu har jag köpt nässelte. Ska hoppa in i duschen snart. Egentligen är det inte alls bra att tvätta håret så ofta. Men jag har inte så många val. Havretvätt kan jag inte göra. Måste sitta på huk eller på knä o det är inte så lämpligt just nu. WO låter såå tråkigt. Känner för att prova ngt nytt! Återkommer med rapport.

• Miss T
    Mejram
    En honungslev kan väl funka?
  • Miss T
    spiritsinlove skrev 2008-05-07 18:09:13 följande:
    Någon som kan tipsa om bra alternativ till solrosolja? Tror jag är allergisk.. Älskar oliv men den är ju mycket fetare. Och kokos använder jag ofta. Men skulle vilja ha något mer liknande solros också..
    Jag har tistelolja. Det är ungefär som solros.
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård