No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
Jag har precis haft ett halleluja-moment här hemma!
Nu har jag skippat schampoo sen förra helgen, och så här har det gått till hitintills:
Dag 1: CO (Änglamarks balsam till tvätt och till längderna)
Dag 3: CO (se ovan)
Dag 5: WO
Dag 7: CO (se ovan, fast blandat med aloe vera-gel i längderna)
Dessa dagarna har håret känts rent efter tvätt men blivit fett snabbt igen efteråt (tvättar i vanliga fall varannan till var tredje dag, men det blev fett mycket snabbare nu).
Men nu lät jag det gå tre dagar tills jag tvättade igen, och den här gången dristade jag mig till att använda bikarbonat och ägg i hårbottnen (är äggallergiker)och sköljde ut med utspädd äppelcidervinäger. Och milde himmel vad mycket bättre håret känns efter det här! Det är ännu blött, men jag tror det kommer att bli mycket bättre även sen det har torkat!
Har dessutom slutat med ansiktskräm och gått över till olivolja/aloe vera gel till ansiktet vilket gått hur bra som helst. Jag har gjort OCM (heter det va?) en gång också, och det var nog den mest effektiva rengöring jag upplevt.
Deo hade jag redan slutat med vilket är en befrielse och fungerar utmärkt för mig. Ingen svettlukt här inte, och inga kemikalier!
Summan av kardemumman: Ni är en enorm inspiration, tjejer! Tack tack tusen tack!