• Glass

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Nu har jag hittat hit igen! Den andra tråden halkade så långt bak i mina favoriter att jag inte såg att ni startat en ny tråd, men nu letade jag reda på den. Tyckte väl att det varit lite väl tyst om er

Jag har varit och klippt mig. Hade inte klippt mig "på riktigt" på ett år och tyckte att det kunde vara dags. Blekte även lite slingor (jag vet, förlåt...) Frisören klippte för mycket och blekte för mycket så jag är rätt missnöjd, men så blir det ibland.
    Tvättade håret med schampo idag för att få bort det där silikonbalsamet som hon slängde i utan att jag hann reagera... Håret torkade och jag såg ut som ett penntroll! Jag smorde in händerna med jojobaolja och kammade igenom håret så att det skulle få lite olja i sig, nu är det fett och bra . Får se hur det blir i morgon

JA, vad jag skulle komma till var att mitt paket med rasullera kommer i morgon. Det är första gången som jag ska använda det och behöver lite tips på hur man gör, helt enkelt

Jag har ingen sidfot...
  • Glass

muffinstönt, tack!
    JAg tror också på att göra en lightverson ibland och jag tror att jag kommer att köra co ibland också. Håret blir ju så  jukt och underbart av det

Maja gräddnos.
    mitt hår blir också platt av svinborsten, men om jag lutar huvudet upp och ner och borstar så blir det volym överallt. Ser ut som ett penntroll först innan de kommer på plats igen

Miss T skrev 2008-05-15 09:32:26 följande:
    Håller med Magrat! Aloe vera är super och bekvämare än olja. Jag har faktiskt tom anv det på läpparna en eller två ggr då läppbalsam tog slut. Funkar det med!
    aloevera är underbart. Den räddade mig då jag brände mig rejält i solen. Smorde på flera gånger om dagen och jag tror verkligen att den räddade mig från att börja flagna.
    På läpparna har jag det ofta, just ör att ösa in en massa fukt i dem och efter det så tar jag a kräm eller olja
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass

nu har min rasullera kommit!
    Genast blandade jag till en soppa och slängde i håret. Masserade run lite och kom på att jag inte vet hur blandningen ska vara
    Sköljde ut den och nu sitter jag här och frågar er helt enkelt. Hur ska rasulblandningen vara? Som en lervälling eller som soppa?

Min ricinolja har kommit, så  nu ska jag försöka leta reda på den där ansiktsrengöringen som alla uton jag testat redan Får hitta den svenska varianten så att jag vet vad som ska göras, min engelska är... kass!

Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    imsel skrev 2008-05-17 16:23:23 följande:
    OCM beskrivningen står på svenska i bloggen ju
    bloggen?
    Jag har missat bloggen, vems blogg?
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    spiritsinlove skrev 2008-05-17 19:42:29 följande:
    haha, jag är så uppmärksam

Nu har jag hittat den iallfall, tack!

En fråga kvar. Vilken konsistens ska det vara på rasulblandningen?
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    spiritsinlove skrev 2008-05-17 21:07:21 följande:
    jag hade ju tunt som sjutton nu, typ soppa och hällde i och masserade lite snabbt och sköljde ut och det verkade räcka, iallfall den här gången. Mitt hår är ju fortfarande tort och tråkigt efter blekningen så jag ville vara lite försiktig. Nu ska jag låta bli att tvätta håret i många dagar så att det får smörja till sig lite och bli lite finare.
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass

ja, håret blir kanske lite torrt av rasulen, men jag tänkte köra co ibland. Mitt hår blir bra av co, men jag tycker att det är bökigt att få allt utsköljt och då blir det inte bra alls.
    Rasulen var ju lätt att skölja ut.

Det blir till att prova sig fram lite helt enkelt

Jag har ingen sidfot...
  • Glass

jag behöver en superinpackning för mitt torra och blekta hår. ÄR det någon som har några skoj tips?

Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    ladydahmer skrev 2008-05-19 07:38:21 följande:
    kolla TS. "superinpackningen"
    Jag får inte den länken att funka
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Miss T skrev 2008-05-19 17:20:27 följande:
    finns oxå i bloggen.
    Gör den, jag tittade ju där...
    Jag ska titta noggrannare igen.
    Tack!