Inlägg från: Björnmossa |Visa alla inlägg
  • Björnmossa

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Stenfalk - jag tror det tar lååååång tid innan håret blir bra om du börjar direkt med WO. Bikarbonat i några månader är mitt tips!

• Björnmossa

Vänta, nu läste jag ordentligt och ser att du kört i åtta månader redan!

Du kan ju iofs ändå köra en bikarbonattvätt för att få jätterent hår och sen börja om med WO. En enda omgång med bikarbonat borde ju inte stimulera fettproduktionen nämnvärt.... kanske.

• Björnmossa
    stenfalk skrev 2008-04-27 20:56:42 följande:
    Jo. Jag har blandat typ ett krydmåt bikarbonat i vatten någon gång jag verkligen behövt vara ren i håret. Men då blir det knastertorrt och jätteflygigt istället. och så går det på ett par dagar tillbaka till att vara jättefett.
    Hum hum. En skvätt honung i bikarbonatet kanske? Blir mindre torrt. Fast snabbare fett.
  • Björnmossa

Vad underbart med fraktfritt, då ska jag köpa aloe vera! Är deras gel bra? Kan jag ha den till superinpackningen och det andra?

• Björnmossa

Hjälp, tjejer! Vilken Aloe gel ska man ta? Finns ju massor. Så få andra ämnen som möjligt kanske? Är det stor skillnad tror ni?

• Björnmossa

Tack för tipset PrettyUgly, jag slog till på den du föreslog och rasullera.

Snart blir det rasultvätt och äntligen test av inpackningen

• Björnmossa

Maja Gräddnos skrev 2008-05-15 09:08:13 följande:

Nu har jag no pooat i några veckor och jag har ett problem:Mitt hår är voluminöst och lockigt när det är nytvättat men efter att jag sovit på det blir det platt upptill medans topparna viker sig rejält utåt. Håret är axellångt. Nu när jag tvättar mer sällan (2 ggr i veckan; 1 gång med ägg och en gång CO, alltid ÄCV-skölj)känns hårkvaliteten jättebra men det ser inte roligt ut när det är så platt. Och jag borstar med svinborste var dag vilket också gör att håret känns ännu plattare efteråt. Alltså har jag håret uppsatt dag 2,3 och 4.Vad kan jag göra för att få upp volymen de andra dagarna?
    Jag antar att du har testat att borsta nerifrån och upp? Hjälper lite iaf.
  • Björnmossa

Nu ska jag göra inpackningen, återkommer med resultat!

Jag köpte jojoba, det står på flaskan att den ska förvaras svalt, men så gör man ju vanligtvis inte med oljor. Tror ni det gör nåt att ha den framme?

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård