Inlägg från: ThisIsMe |Visa alla inlägg
  • ThisIsMe

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Hallå tjejer!

Kan ni tipsa mig om någon bra naturlig olja jag kan smörja in mig med efter duschen. Har blivit tipsad om kokosolja. Någon här som provat det?

Hoppas det inte blir för tjatigt nu. Har inte riktigt tid att leta igenom tråden.

• ThisIsMe
    Whintra skrev 2008-05-08 20:10:30 följande:
    Japp, jag förespråkar kokosolja. Om man gillar doften Annars kan du köra raffinerad iofs.Man blir jättemjuk och fin. Har skippat allt annat och kör bara det i ansiktet nu också, helt kanon!
    Utmärkt svar! Då ska jag inhandla kokosolja. Jag gillar inte alls kokosdoften så det blir deodoriserad olja för min del också.
    Smörjer du in dig precis efter du kommit ur duschen innan du torkat dig? Hur snabbt och väl absorberas oljan?
    Några tips på vad man kan använda om man vill ha lite "lukta gott" i oljan ibland?
  • ThisIsMe
    Whintra skrev 2008-05-08 20:10:30 följande:
    Japp, jag förespråkar kokosolja. Om man gillar doften Annars kan du köra raffinerad iofs.Man blir jättemjuk och fin. Har skippat allt annat och kör bara det i ansiktet nu också, helt kanon!
    Var köper du din kokosolja?
  • ThisIsMe
    spiritsinlove skrev 2008-05-08 21:45:54 följande:
    De flesta gillar Crearomes (tror det är den Whintra använder också )
    Vad bra! Den har jag sett folk prata om på ett annat forum också så den provar jag. Tack!
  • ThisIsMe
    NoMatter skrev 2008-05-08 21:31:19 följande:
    Jag använder mig av vanlig olivolja som jag smörjer in medan jag står i duschen, sköljer av med vatten en sväng innan jag torkar mig. Funkar kanon om man har enormt torr hud.
    Jag tycker olivolja har lite jobbig doft. Luktar man inte skumt?
  • ThisIsMe

Försökte beställa kokosolja från Crearome tidigare idag, men det gick visst inte. Åh, vad sur jag är nu!!

Vet någon hur man annars kan få tag i deodoriserad kokosolja?

• ThisIsMe
    Styrkekram skrev 2008-05-16 20:28:43 följande:
    Man måste beställa för 500:- minst, kanske därför? Vet inte vad deosoriserad kokosolja är men crearomes kokosolja finns hos www.vitavera.se iaf
    Ja precis, det var därför jag inte kunde beställa.
    Tack för länken, nu ska jag handla!

Vet någon om man kan ha eterisk olja i kokosoljan?
  • ThisIsMe
    Miss T skrev 2008-05-16 21:55:08 följande:
    Är bara nyfiken, vilken doft tänker du ha? Är det luktfri kokosolja du då? Känns som det kan bli en annan doft till slut.
    Japp, tänkte köpa deodoriserad.
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård