No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
Grattis till bebis!!
Hoppas allt gick bra Det är ju sån galet häftig upplevelse att föda som inte går att beskriva i ord.
Grattis till bebis!!
Hoppas allt gick bra Det är ju sån galet häftig upplevelse att föda som inte går att beskriva i ord.
Ja, jag tycker det är ungefär samma, fast tistel luktar inte lika mycket tycker jag
Japp, jag förespråkar kokosolja. Om man gillar doften Annars kan du köra raffinerad iofs.
Man blir jättemjuk och fin. Har skippat allt annat och kör bara det i ansiktet nu också, helt kanon!
Jag älskar doften jag, men å andra sidan använde jag aldrig "hawaiian tropic"-sololja på 80-talet heller så jag har inga sådana skador
Jag brukar faktiskt torka mig en aningens först innan jag smörjer. Hur fort oljan absorberas beror på hur mycket du kletar på naturligtvis men jag tycker den absorberas fortare än andra oljor, trots att det i teorin borde vara tvärtom. Oljan klassas som en av de fetaste men jag tycker jag upplever den som torr...vi hade någon diskussion om det där här tidigare, att det hade med molekylstruktur att göra..
Hoppas iallafall du gillar den lika mycket som jag gör
köper den från Crearome, finns på Bodystore där den är billigare än från Crearome direkt...*konstigt*
snarare tvärtom faktiskt vad jag upplever det som...men som sagt enligt alla teorier borde den täppa till. Jag har aldrig upplevt min hud så mjuk och med så små porer som nu så uppenbarligen är det inte en fet olja i den bemärkelsen...mycket speciell den där kokosoljan må jag säga.
Weleda har en solskyddskräm som verkar bra, funderar på att köpa den själv. Tyvärr såg jag att den var slut nu på bodystore men den finns säkert på hälsokosten.
www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi&funk=visa_artikel&artnr=A1999398
ja, den verkar mild Jag har denna hemma som akutschampo till lillen:
www.apoteket.se/rd/d/4302/ProductSKU/227289/tab/tillverkarinfo/showBuy/true/rightColumn/1786/action/showProdInfo
"Endast livsmedelsgodkända råvaror, utan parfym, alkohol och färgämnen, miljövänlig och utan konserveringsmedel."
Ingredienser: Aqua, Glycerin, Polysorbate 20, Potassium Cocoate, Sodium Oleate, Sorbitol.
Verkar också helt ok va?
jahaa...är det? Det har jag inte ens tänkt på. Kanske inte så bra ändå då...jag får väl dränka ungens hår i äcv efteråt då
Hej.
Jag har också tidigare lidit av atopiskt eksem. Mina eksem blossade upp under en extremt stressande livssituation. Jag fick även åka in akut på sjukhuset med jämna mellanrum för kortisonsprutor då mitt ansikte svällde upp som en ballong. Jag använde starka kortisonpreparat och mjukgörare på eksemen, utskriven av läkare...men inte hjälpte det. Det som däremot hjälpte var att förändra min livssituation och ta det lugnare. Vet inte om det var nåt vidare råd men Nu märker jag signaler direkt när jag mår dåligt eller är stressad. Taggar jag ner och tar hand om mig så kan jag hålla problemen i schack.