No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
tipsar om ett balsam som inte luktar så illa som coop x-tra, klippotekets X balsam nomal.
Det är iaf godkänt på lockig.se
lockig.se/forum/viewtopic.php&t=250
tipsar om ett balsam som inte luktar så illa som coop x-tra, klippotekets X balsam nomal.
Det är iaf godkänt på lockig.se
lockig.se/forum/viewtopic.php&t=250
ska färga håret nån dag, och jag är lite fundersam på om det räcker med en inpackning efteråt eller om jag måste tvätta håret med sista-shampo efter.
Vill ni hjälpa mig och se om det finns några siliconer eller andra ej vattenlösliga ämnen.
Det är en rackarns massa sulfater och annat skit, men är det något som inte går att tvätta bort med en rejäl CO+ fuktinpackning?
color cream:
aqua, cetearyl alcohol, sodium laureth sulfate, cocamidopropyl betaine, coconut alcohol, arginine, ammonium hydroxide, ammonium phosphate, ceteareth-20, phenoxyethanol, propylene glycol, sodium sulfite, ascorbic acid, sodium silicate, etidonic acid, methylparaben, propyl paraben, toluene-2.5.diamine sulfate, tetraamininopyrimidine sulfate, 4-chlorresorcinol, 2-methylresorcinol, 4-amino-2-hydroxy toluene, 6-methoxy-2-methylamino-3-aminopyridine hcl, parfum
developer emulsion:
aqua, hydrogen peroxide, etidronic acid, sodium laureth sulfate, acrylates/steareth-20, methacrylate copolymer, 2,6-dicarboxypyridine, disodium pyro phosphate.
Jag älskar kunzea krämen, den har gjort att mina eksem läkt ut helt Använder exklusiv fuktighetskrämen också den är lite tjockare än bodylotionen. Stora tuben finns oparfymerad, kostar runt 100:-.
Har jättemkt av deras produkter, då tvålen inte innehåller sls, och balsamet är jättebra till SMT.
Ja, frakten är inte billig, jag har sån tur att det finns på min hälsokost affär (hälsokraft) Du får bunkra om du tar båten över till stockholm
har lagt en order på bodystore nu, och om man beställer för över 500:- så får man ett gratis plagg på köpet! man får välja mellan byxa, jacka och linne
Jag brukar ju ändå spara ihop så det blir över 500:- för att slippa frakten, och nu fick jag en jacka också på köpet (håller tummarna för att den passar när den kommer...)
Igår fick jag hem min beställning från bodystore. Har beställt jojoba olja som jag genast testade. Den ska ju vara bra mot mjäll så jag kletade in lite i hårbotten och i hela håret. Sen la jag en handduk i örngottet och sov med olja i håret. Imorse gjorde jag en rejäl CO tvätt, men jag masserade in balsamet i torrt hår (vet ej om olja går att tvätta ur om man blöter håret först? )
Håret ser helt ok ut nu, ska bli spännande å se om det hjälper mot klådan/mjället i hårbotten också
Smörjde även in hela kroppen efter jag duschat, riktigt skön olja då den inte kladdar
jag va till frisören igår, och hon tyckte mitt hår börjat växa så bra och att det var mkt hår som var påväg att växa ut (sånt hår jag tappade under amningen)
Sen frågade hon hur ofta jag brukade tvätta håret, och hon tipsade om att försöka dra ut på tvättarna och att man gärna kunde tvätta med enbart balsam varannan gång. Då vågade jag berätta att jag tvättade med balsam varje gång och att jag sällan använde shampo
Jag tycker jag har kommit en liten bit på vägen att från att tvätta varje dag med shampo till att tvätta varannan-var tredje dag med balsam.
Frisören tycke absolut att jag under sommaren skulle vänja in håret att vänta minst 3dgr innan jag tvättade.
Jag brukar blöta fingrarna lite och gnugga i hårbotten för att fluffa till håret på morgonen.
jag använder "skitbalsam" som tvättbalsam, coop X-tra eller klippotekets.
Till SMT använder jag rapsodine balsam, det funkar inte som tvättbalsam då det känns för fett.
Tror att ett tvättbalsam måste vara lite "lättare" och inte så vårdande, ett vårdande balsam passar nog bättre till topparna och som inpackning.
kanske måste avsluta med en ordenlig sista tvätt innan, för att få ur alla gamla rester från silicon och dyl. Tror dom flesta använder bikarbonat tvätt för att tvätta ur gammalt "skit"
har också kliande hårbotten, men det har blivit mkt bättre. Gnuggar in lite jojoba olja i håret kvällen innan jag ska tvätta och jag tror banne mig det fungerar
Kör iof CO, men sulfatfritt shampo måste ju vara bättre än vanligt iaf
jag har ett shampo från rapsodine som är utan sulfater, använder det dock inte själv men barnen och maken gör det.
finns både på hälsokraft och på rapsodine.se Jag har det vanliga schampot inte kunzeashampo.
Tant Elin skrev 2008-07-03 10:15:17 följande:
på bodystore.se har också en hel del grejer, och där behöver man inte handla för 500, dock så får man betala frakt. (fraktfritt över 500:- )
haha, den har jag precis beställt kommer nästa vecka
sitter här med en rejäl SMT i håret, fick lov att tvätta det med schampo (efter en hårfärgning) och gissa om det blev svinto av alltihopa
Men om ett tag när jag sköljer ur SMT'n hoppas jag att jag har fint hår igen Utan gråa hår dessutom