-
Just en sån jag pratar om. Är det en naturborste? Trodde det var en massageborte. En sån har jag redan hemma! Vore jättebra om den funkar som "glesborste".spiritsinlove skrev 2008-06-30 12:53:26 följande:Förutom min svinborste så har jag denna: (tror det stod "naturborste" eller något på när jag köpte den..) Klicka Kan den vara ok tror ni?
-
Emre o Leo
Mitt hår blir också platt av det. Då brukar jag kamma igenom med fingrarna och rufsa till håret. Annars kan du låta dig framåt o kamma håret "baklänges". Det brukar ge volym. -
Tack mejram, mkt bättre beskrivning. Helt riktigt, jag menade inte tupera håret.
-
PrettyUgly
Nu känner jag mig lite borta men vad är CWC? conditioner-water-conditioner? -
Varför funkar inte naturlig balsam till CO? Jag använde urtekrams balsam från början. Sen har jag hört att just urtekram är inte nr 1 för just CO. Det är allmänt så om naturlig balsam? Va synd!Whintra skrev 2008-07-01 22:04:55 följande:*ställer mig till skaran* Dessa är bra märken med naturliga och skonsamma ingredienser. Just på grund av det du skriver PrettyUgly håller jag med om...känns lite knasigt att använda onaturliga balsam till CO. Iom att naturliga balsam inte brukar fungera bra till CO (har jag hört, har ej testat själv...) kör jag med rasullera + urtekram balsam istället...det känns bättre för mig än att använda "skitbalsam" Jag använder inte bara nopoo för att få fint hår utan även för att jag vill värna om miljön, mig själv och min familj.
Tyckte också det kändes konstigt att gå till komersiell balsam när jag har använt ägg och bikarbonat osv. -
Vilken bra sida! Nu är jag sugen på göra egen deo. Var hittar man deokristallsten som nämndes på den sidan? Är det samma som thaisten? Vet att det har pratats om det förut men jag har glömt det.Pormoicheia skrev 2008-07-02 13:32:48 följande:Intressant info:svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php..
-
Haha! vem vet, lukta pizza är kanske att fördra framför lukta armsvett. Sexigt!Pormoicheia skrev 2008-07-02 14:28:54 följande:Jag tyckte att det mest intressanta var att ÄCV påverkade på det vis det gjorde.Kanske skulle börja dagen med att dutta några droppar ÄCV under armarna
-
Spiritsinlove
Självklart, varför tänkte jag inte på det!
Varför är alum-ämnet i deokristallsten dålig/farlig? I den artikeln använde dem Deokristallsten, kan jag använda thaisten istället? -
Biba
Jag betalar via paypal, så på det sättet vet jag inte. Men everydayminerals är ju ett stort mäke, har inte hört ngt problem innan. Men jag ska inte säga för mkt. -
Fast finns det några schampoo som är sulfatfri,silikonfri och även skonsamt för håret? Är det bara den där Weleda som Magrat tipsade om?