Inlägg från: spiritsinlove |Visa alla inlägg
  • spiritsinlove

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Claudia gbg skrev 2008-06-30 19:49:23 följande:
    apropå borstar, Svinborst är ju svindyrt (haha, jag vet, inte roligt )Funkar inte den med sviinborst o nylon?Förklara för mig varför svinborst är så himla bra jämfört med vanliga borstar.
    Finns för under hundralappen på Åhlens och Kicks  
    Jag har en blogg. Be snällt i min inbox om du vill ha lösenordet.
  • spiritsinlove
    Whintra skrev 2008-07-01 22:37:11 följande:
    Jag tror naturliga balsam fungerar sämre som tvättbalsam för att de innehåller större del olja och mer vårdande ingredienser. Men som sagt, detta är något jag bara hört från andra, har inte provat själv. Jag har dock testat CO med sambons eldorado-tvättbalsam (han vill INTE tvätta med lera.... ) ett par gånger men tycker inte det blir lika bra som med mina ler- och havretvättar samtidigt som det inte känns lika rent för samvetet...
    Jag håller med. Tyvärr..
    Testat 3 stycken naturliga (dyra..) balsam och 2 (eller kanske 3) billiga skitbalsam - alla godkända för CO..de billiga onaturliga funkar super men de naturliga funkar inte alls bra som CO..
    Just nu använder jag Erittäin hieno suomalainen hiushoito från Cederroth som inte är naturligt - funkar superbra!
    Håller med om att det känns "fel" på ett sätt att använda något såpass onaturligt när man ändå försöker göra detta för att skippa skiten och klurar på om jag ska börja experimentera lite med andra metoder igen
  • spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-07-02 14:23:00 följande:
    Intressant info:svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php? ...Vilken bra sida! Nu är jag sugen på göra egen deo. Var hittar man deokristallsten som nämndes på den sidan? Är det samma som thaisten? Vet att det har pratats om det förut men jag har glömt det.
    Crearome har det, tror jag
    Solrosen i Gbg
  • spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-07-02 16:30:27 följande:
    SpiritsinloveSjälvklart, varför tänkte jag inte på det! Varför är alum-ämnet i deokristallsten dålig/farlig? I den artikeln använde dem  Deokristallsten, kan jag använda thaisten istället? 
    Är det dåligt? Fundersam
  • spiritsinlove
    Biba skrev 2008-07-02 21:58:17 följande:
    Hej! vad spännade! Har tjuvläst en del i era trådar provade OCM första gången idag! Har omsöm torr/irriterad ömsom fet finnig hy.. blandade 25/75 och använde olivolja som basolja. En liten fråga.. jag läste gångenstans långt bak om att någon använda Everyday mineralmakeup. Är det bra? Verkar perfekt att man kan beställa ett testkit för att få rätt fär´g, helt hopplöst att beställa smink annars.. likaså att köpa det i affär då ljuset inne i butiken är helt annat än i "verkligheten".. Var påväg att beställa och kom fram till att man skulle fylla i sitt visa kortnummer och allt det där.. blev lite nojjig.. är det säkert? är det via everydayminerals.com ni har beställt?
    Inga problem. Funkar som det ska. Säkert och bra
  • spiritsinlove

Som föregående talare skrivit, så tror inte jag heller att No´poo är en sådan grej man kan göra halvhjärtat. Då kan man lika gärna använda schampo hela tiden, eftersom man aldrig "bygger upp" ett bestående stadium för håret. 

• spiritsinlove
    tyresö skrev 2008-07-07 11:34:03 följande:
    hej hejär det nån här som har testat att tvätta håret med enbart honung? tänkte massera in det i hårbotten som man gör med CO. tror ni det funkar på fett hår?Honungen är ju såå fantastisk för min hy!
    Min kille gör det ibland. Tycker hans hår blir superbra efter varje tvätt (han har långt, relativt tjockt hår)
  • spiritsinlove
    tyresö skrev 2008-07-07 15:08:10 följande:
    Vad spännande! Då måste jag testa!
    Whintra skrev 2008-07-07 21:38:05 följande:
    Det där lät spännande, tror jag måste prova att enbart tvätta med honung någon gång också
    Tänk på att skölja ordentligt bara det blir ganska knastrigt och konstigt om det sitter kvar (och det tar lite tid att få ut allt)
  • spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-07-07 22:37:45 följande:
    Jag har varit på biblioteket och lånat en massa böcker om naturlig hudvård. Hittade flera inspirerande recept och fakta. Kan skriva ner lit ehär i tråden. *återkommer*SpiritinloveÄr det flytande eller vanlig "seg" honung i burk?
    Vanlig seg men kanske bättre med flytande egentligen..
    Vi ska köpa det nästa gång..
  • spiritsinlove
    imsel skrev 2008-07-07 22:42:25 följande:
    kanske en bra ide att tvätta med VAARMT vatten om man haft honung i, och inte kallt eller ljummet..fast det kanske man fattar själv
    japp Räcka ut tungan
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård