Inlägg från: spiritsinlove |Visa alla inlägg
  • spiritsinlove

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Ni hennaexperter
    Jag kan NOLL om henna. Alltid använt mig av äckelkemisk skit som färg och blondering...
    Lutar liiiite åt att testa henna till hösten/vintern..(vill låta blonderingen växa bort först..)
    Finns det nånstans där man kan se lite på ett ungefär vilket resultat man kan tänkas få på just sin egen hårfärg? Jag har svårt för många röda nyanser och slipper gärna dem..
    (Har råttfärgat/ljusbrunt hår naturligt.)

• spiritsinlove
    tyresö skrev 2008-07-09 21:22:38 följande:
    spiritsinlove--visst var det du som beställde tester på mineralsmink från USA? undrar isf vilken sida det var ifrån, är så nyfiken på att testa!
    Jag har använt EM sedan november. Det bästa smink jag testat..alla kategorier Dessutom billigt om man jämför med t.ex iD (vilket jag också testat, men inte gillar lika mycket)
    Man kan beställa gratis-kit på deras sida:
    www.everydayminerals.com/
    Då betalar man bara frakt på cirka 30 svenska kronor.
  • spiritsinlove
    Whintra skrev 2008-07-09 21:53:14 följande:
    nääää...nu var jag tvungen att beställa gratiskittet bara för att du lovordar sminket så högt...jag gör eget mineralsmink och trivs med det men man måste ju testa
    Ja, jag blev chockad över att jag gillar det så mycket var väl lite fördomsfull och tänkte "kanske är ok, TROTS att det är naturligt" haha..nu skulle jag inte gå tillbaka till mitt gamla, även om det skulle vara naturligt..
    Jag vet ju dock inte hur det är att göra eget som du..kanske det allra bästa att göra
  • spiritsinlove
    PrettyUgly skrev 2008-07-09 21:58:00 följande:
    Är absolut ingen hennaexpert men på den här sidan www.hennaforhair.com/mixes/ finns det olika hennafärger och på bilderna får man oftast se vilka färger de har haft innan. Jag tror faktiskt inte att du skulle behöva låta blonderingen (om du inte vill) växa ut då henna byggs på och blir mörkare med varje applicering, utan jag tror ändå att du skulle kunna få det att se bra ut. Dock så skulle det nog bli väldigt morotsorange till att börja med.
    Tack
    Ja, det är det orangea jag har svårt för..
    Tror jag förblir blondin nu i sommar och testar henna om några månader
    Ska kolla den sidan
  • spiritsinlove

Pormoicheia

Är ett grattis på sin plats, månne?

• spiritsinlove

Tänkte fråga..
    Vilka "vanliga" produkter använder ni fortfarande? Och varför?
    Jag använder tvål till händerna (ibland, efter en dag på stan, kladd i köket eller så) Parfym kan jag ta nån droppe av nån dag (oftast inte, t.ex kokosoljan doftar ju ljuvligt) Mascara använder jag om jag sminkar mig "på riktigt" kanske 1-2 gånger varannan vecka, och läppglans händer väl kanske nån gång i veckan. Hmm..kommer inte på mer..
    Fast det är visserligen en definitionsfråga..alla godkända balsam är inte heller naturliga i ordets rätta bemärkelse..

• spiritsinlove
    Magrat skrev 2008-07-11 21:02:34 följande:
    spiritsinlove skrev 2008-07-11 20:52:01 följande:
    Urtekrams tandkräm (två sorter - en med fluor och en utan). Urtekrams tvål, främst när jag håller på med linser. Mascara de ytterst få gånger jag sminkar mig. Slår jag på stort även lite rouge el ögonskugga, men då använder jag de prover av mineralsmink jag skickat efter. Nagellacksremover, för det finns inget annat som får bort nagellack - som jag alltså också använder. Egentillverkat balsam kanske tre ggr per vecka.
    Just det ja, tandkräm har jag inte vågat sluta med..är en sådan som får flera hål per år trots att jag är superordentlig med tänderna
    Mineralsmink använder jag ju
    Och nagellack ..fast extremt sällan..dock just nu
  • spiritsinlove

Whintra

Vill du skriva receptet på läppglans i bloggen? *ser bedjande ut*

• spiritsinlove
    Whintra skrev 2008-07-12 20:50:44 följande:
    *fixat* Såg att muffinstönt lagt till ett recept på läppglans också så det är bara att välja och vraka
    Tack
  • spiritsinlove

Var köper man bivax?
    Och ingrediensen som gör färgen i läppglanset, är det sådan man kan köpa på Crearome?

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård