• Miss T

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

imsel skrev 2008-07-02 23:00:01 följande:
    På tal om smink, så har ju jag isa doras mineralsmink.Som jag trott var samma som vissa säger id:s mineralsmink.Men jag har ju sett att det är ju olika..Så jag har alltså isadora, men tycker inte att den är ett dugg bra! har concealer, foundation, ögonskugga och rouge.sen köote jag förra veckan pudret, den funkar bättre än både foundation och concealer..Tänker mest på mina mörka ringar under ögonen, som aldrig verkar gå att täcka..Nån som har provat både isadora och id?Eller nån av dom?Vad tycker ni isf?
    ID står för Identity inte för IsaDora. Många har gjort samma slutsats, inkl mig.
    ID har jag endast provat via disk, vågade inte köpa direkt erftersom det var så dyrt. Vilket resultat! Så snyggt utan att se spacklad ut. Skulle defenitivt köpa om det inte vore priset. Jag bestämde mig för att testa EM (everyday Minerals) innan jag bestämde mig. Om det var inget att ha skulle jag köpa ID. Tycker att EM ger samma resultat men man behöver pudra lite mer. ID är liite mer täckande än EM annars är dem minst lika bra. Loreal och Isadora har jag varit tveksamt till. Speciellt Loreals eftersom dem innehåller en massa andra ämnen än mineraler.
    Jag tycker det är värt att klicka hem ett testkit från EM. Billigare och bättre än Isadora.  
  • Miss T
    Magrat skrev 2008-07-02 23:21:15 följande:
    Jag har letat rätt mycket, och det jag har kommit fram till är att man har tre alternativ: 1. Weledas babyshampoo. 2. BiLeins shampoo (som är jättedyrt och - tror jag - bara finns hos vissa frisörer). 3. Gör ditt eget. Om någon annan har fler förslag vill jag också gärna veta. Bra att ha alternativ.
    Ok, tack för du sa det. Nu slipper jag skutta runt Götet och leta. Letar efter ett till killen. Vet inte om han känner för att använda ett barnschampoo.  Ska kolla efter recept på schampoo, får se om det är lönsamt!
  • Miss T

Imsel
    På Tradera säljer det ID smink. Har faktiskt köpt lite grann. Funkar bra. Annars har  jag bara ID´s mineral veil (deras bästa produkt enligt mig) och rouge. Allt köpte jag via nätet från usa, kostade 1/4 av priset här i sverige.  

Magrat
    Hur sätter man upp håret med pinnar?  Mitt hår är strax nedanför skulderbladen, räcker det?

• Miss T

Haha,va många länkar.  Tack för att du tog dig tid, Magrat.

• Miss T

Mrs Elliot
    Tvättar du håret med björklövsvatten och olivtvål? Hurgör du då?

• Miss T

Åhhh! Vill bara skrika ut förtvivlan. Jag tvättade håret med DesCutan förra veckan. Nu är den torrare än kvasten här hemma. Det var verkligen torrt och spröt o knastrar! Har varvat med både 1-2 droppar kokosolja, gurkörtsolja och aloe vera gel. Det hjälper liite. Urtekram balsam är slut så jag kan inte göra nån SMT. Vill inte göra nån oljainpackning för jag kan inte va i duschen så länge som det behövs. Blää! Får be nån köra mig till stan o köpa in saker.

• Miss T

Emre o Leo
    EN droppe olja som du fördelar på händerna och kammar genom längderna med. Fortsätt så varje dag. Tar du fler droppar finns det risk för att det blir för mkt istället. Been there,done that. Fundersam

• Miss T
    Pormoicheia skrev 2008-07-05 13:23:26 följande:
    Hur illa är det inte när man måste gå bakåt i tråden för att kolla när man tvättade håret sist Kom iaf fram till att jag tvättade håret i lördags och det har inte visat några direkta tecken på att bli fett.Kan behöva göra en liten torrschamponering bara för att få upp volymen lite men citronvatten istället för äcv-skölj fungerade iaf kanon.Ska fortsätta på det spåret och se om det fortsätter funka bra eller om det bara är någon tillfällig framgång.
    Hehe! Önskar jag har ett sånt I-landsproblem.
    Var också tvungen att gå tillbaka o se vad du tvättade håret med. Aha, det har jag också provat med. Måste göra det igen eftersom du fick så bra resultat. Hahaha!

Idag har jag skickat iväg pojkvännen med en liten lista på balsam, weleda schampoot o lite smått o gott. Ska bli spännande att testa weleda.

Måste bara fråga er. Jag har ju tänkt mig den till honom. Han har ju mjäll också. Funderar på om jag ska tvätta hans hår med bikarbonat + citronskölj eller om jag bara ska be honom byta head&shoulder mot weledas schampoo&dusch för barn.  
  • Miss T

Vet ni om såpnejlika konsamt mot håret?

• Miss T

Jag har för mig Lady Dahmer sa att ett bra övergång till no ´poo är 1. späda ut schampoo mängden varje gång du tvättar håret. Det behövs inte så mkt för att bli ren. 2, skölj med ÄCV. Det återställer pH och gör håret mjuk och glansigt. 3,försök fasa ut tvättarna. Helst ska du byta till ett skonsamt schampoo.

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård