• Miss T

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Är såå irriterad att jag måste bara skriva av mig! Idag skickade jag iväg pojkvännen till hälsokost affären för att köpa lite saker. Hade skrivit ner allting på ett papper som han bara skulle visa fram. När han kom hem visade sig att kassörskan hade tagit hårschampo istället för hårbalsam!!! Nu får han åka tillbaka dit på måndag o hoppas det går o byta. Det känns lite onödigt me ett schampoo hemma, den är ju inte billigt heller. Jag som är i behov av en superinpackning.

• Miss T

nila
    Man ska tvätta bort all silikon ur håret med ett schampo som är silikonfritt men innehåller sulfater. Sen ska du undvika allt som har sulfater, silikoner o sånt som gör håret uttorkande. Om du orkar är www.lockig.se väldigt bra. Där finns lista på sista-schampot, godkända balsam och godkända styling produkter.

• Miss T

Jag ska strax uppdatera bloggen med diverse recept. Vissa har mindre vanliga ingredienser men kan va kul o prova. Sedan finns det lite "missvisande" instruktioner. T ex kamma igenom håret efter ha applicerat inpackning. Eller sköja olja och/eller ägg blandning med varmt vatten. Fundersam Jag tror det är fri tolkning ang tilllämpningen.  

• Miss T
    mejram skrev 2008-07-06 19:48:45 följande:
    Vodka och cognac! Perfekt för en stackars gravid kvinna som inte får dricka eländet.
    Haha! Du får gärna rapportera om hur det gick.
  • Miss T

als
    Åh, välkommen välkommen! *hoppar och studsar*

• Miss T

Gröna hönan
    Jag använder äcv bara med bikarbonat. Det har hänt att håret blev lite konstigt efteråt men det berodde på för konc äcv. Plus det luktade ättika varje gång håret blev fuktig. När jag spädde det ännu mer,blev det jättebra. Men som sagt, har det bara till bikarbonat.

• Miss T

Gröna hönan
    Jag har också provat med honung. Det blev torrt o inte alls bra. Konstigt! Trodde honung skulle va jättebra för håret.Fundersam Om du vill bleka håret kan du ju använda citron. det har jag hört talas om. Kanske ha lite citron i håret och sen sitta i solen. *gissar mig till*

• Miss T
    mrs Elliott skrev 2008-07-07 11:38:08 följande:
    Svar på #1167Jag brukar göra en honungsinpackning för både kropp och hår i bastun.Ja det är kanon för håret och för hyn.
    Är det bara honung du har i eller är det fler ingredienser? Jag brukar annars använda SMT inpackning med balsam,aloevera och honung. 
  • Miss T

Jag har varit på biblioteket och lånat en massa böcker om naturlig hudvård. Hittade flera inspirerande recept och fakta. Kan skriva ner lit ehär i tråden.

*återkommer*

Spiritinlove
    Är det flytande eller vanlig "seg" honung i burk?

• Miss T
    SolOchSnö skrev 2008-07-08 10:55:36 följande:
    Tack! Men www.crearome.se har minimiorder 500:- och så mycket vill jag inte beställa. Finns det kanske grön lera någon annanstans?
    Du kanske kan åka till deras återförsäljare? Står under "inspirationsbutiker".
    Gamleby
    Göteborg
    Karlstad
    Lund
    Gävle
    Örebro
    Karlskrona
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård