• Miss T

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Imsel
    Använde du rasullera i hårbotten o balsam i längderna eller har du blandat allt o haft det i hela håret?

Sådär händer också mig förut när jag inte har skölj ordentligt. Har du masserat som vanligt. Jag tror inte det var aloevera. Jag har haft aloevera i blött hår och det fick bra.

• Miss T

Magrat
    Åh,va fina!!! Nu vill jag också bestlla, men fy va dyra dem är.  

Vilka är det som göra egna krämer osv? Jag har sån lust att börja lite smått o behöver säkert fråga en massa löjliga frågor. Vore bra att veta vilka man ska vända sig till.

• Miss T
    Magrat skrev 2008-07-08 18:42:17 följande:
    *räcker upp handen*
    Whintra skrev 2008-07-08 19:25:38 följande:
    *Slänger upp en hand också*
    Åh, va bra! Ok då tar vi det från början. All redskap som man behöver, typ mätglas,mått o bägare osv, var köpte ni det? Jag vet att crearomes "butik" har allt, men det är liite dyrt. Undrar om det finns nåt billigare ställe.
  • Miss T

Tack för alla bra tips ni har gett mig, Magrat och Whintra.  Jag ska kolla runt på nätet efter våg. Vilket märke har ni?

Emelie88
    Det finns Eldorado, Coop osv som kan användas som tvättbalsam. Annars rekomenderar många här Änglmarks balsam. Men om du vill använda i inpackning eller som vårdande balsam finns det Garnier pärlemor inpackning (ej pärlemor balsam!)

Gå gärna tillbaka nån sida i tråden, det finns en länk till en sida med lista på godkända balsam.

• Miss T

Magrat
    På vilket sätt påverkar rasullera ditt hår negativt?

Jag är såå sugen på att göra eget schampo och/eller balsam. MEN,de flesta recept innehåller Laureth Sulfate. Det är såna sulfat-tensider vi försöker undvika (eller är det "endast" SLS?). Min fråga till dig/er som har provat göra eget schampo, har du i denna tensid eller tog du ngt annat likvärdig? De recept jag tyckte var intressant hade typ tre olika tensider varav ett är sulfaten och de andra två var "milda" tensider. Det står i boken att man inte ska ta mer av en tensid än rekommendard halt, annars blir det inte bra. Då kan jag ju inte ta lite mer av de mildare tensiderna och skippa laureth sulfate. Eller kan man?Tänker jag fel nu? *krångligt*

• Miss T

Tack Magrat, då förstår jag. Får leta fram ett recept med en lr två tensider och byta ut sulfaten.

Jag är så kluven just nu. Har kollat runt lite o på priser o mängder. Va mkt saker man behöver o va dyrt. Vet inte om jag har råd med det just nu. Kan man tröttna på att göra egna krämer?

• Miss T
    Magrat skrev 2008-07-10 18:35:07 följande:
     Ingen födelsedag eller något som är på gång så du kan önska dig en bra våg och några glasbägare?
    Haha! Folk kommer tro jag har fått arbetskada om jag säger det. Håller ju på me kemi annars.
  • Miss T

Ursäkta om ni tycker jag tjatar men jag måste fråga.
    Kollar runt efter en våg, Tradera har några ute på auktion just nu. Min fråga, vilken vikt är lämplig max vikt? tex 0-500g eller vad? Vanligtvis skulle jag välja en med 0-2kg men eftersom det handlar om så lite vikter så kanske det mer precision med mindre max vikt. Va har ni för ngt?   

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård