No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
16 dagar?!?
Bra att din sambo kan se skillnad på håret. Min tycker det ser bra ut så länge det inte ser flottigt ut. Då
16 dagar?!?
Bra att din sambo kan se skillnad på håret. Min tycker det ser bra ut så länge det inte ser flottigt ut. Då
Jag har hittat ett recept på badbrus. Tänker prova den men vet nån hur man gör för att få bubblor?
mrs Elliot
Jag förstår dig på sätt o vis. Ibland saknar jag schampo o allt som löddrar o luktar gott. Men samtidigt har jag valt det här inte enbart för att det är skonsamt utan också för att jag tycker det är kul. Igår gick jag och köpte en massa saker för jag ska börja göra eget hudvård. Det är betydligt billigare om jag hade bara gått till Ica o köpt. Men jag inbillar mig att jag tjänar på det i längden. Man får se det som en liten hobby.
spiritsinlove
asså, jag hittar inge´ting i mina persiska/indiska affärer. Inte ens rosenvatten. Det finns på Hemköp. Ska man behöva gå ända ut till svichan för lite kokoslja?
glass
grattis!
Mejram
Grattis!
Jag vet inget om galltvål men oftast brukar för lite massage och/eller för lite sköljning som gör att håret blir stripigt. Vissa säger att ÄCV gör deras hår lättare fett men man måste nästan ha provat ett par ggr innan man kan avgöra.
Själv tvättade jag håret med bikarbonat + äcv i torsdags. Idag är det fortfarande mjukt o fint ut. När jag använder rasullera eller balsam brukar det komma lite fett vid den här tidpunkten. Men inte denna gång. Så glad! Fast jag vet inte om det är bikarobnat metoden eller äcv den gillar... Klurigt!
tyresö
kämpa kämpa kämpa på! Förstår hur det känns. Det du beskriver låter normalt. Håret har fått en chock o behöver lite tid. Det kan vara så att ditt hår behöver längre tid ELLER så passar inte CO metoden dig och ditt hår. Har du provat annan metod eller helt enkelt byta balsam? Ibland räcker med det.
seSSa
Jag har också varit på en såndär håranalys. Fick samma svar som dig. Fettdepåer som täpper till hårsäckarna. Tappade också mkt hår. Nu vet jag faktiskt inte om dethar blivit bättre. Tycker jag tappar lika mkt hår. :( Var kan man göra en håranalys? Jag fick prova på när dem hade reklam i stan.
Vi ska till stranden o grilla o sen åka ut till havs. Funderar på o prova slinga håret med citroner. Hur exkat gör man det? Har varken slingat eller blekt mitt hår innan. Noll koll, med andra ord! Tex hur mkt citroner, redskap (kam eller pensel etc) tid osv. Jag har brunt hår nästan svart. Det finns bilder på Fl förresten.
Jag köpte den här för 69kr i butiken. Det brukar skilja sig en tia eller tjuga i pris mellan bodystore och den butik jag handlar i. Det är billigast i Gbg, annars kan det va upp mot 50lapp på vissa saker.