• Miss T

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

spiritsinlove skrev 2008-05-07 19:08:13 följande:
    Hmm... Har aldrig provat solros,tyvärr.
  • Miss T
    Björnmossa skrev 2008-05-07 21:10:33 följande:
    Vilka matbutiker finns tistel i?
    jag köpte min på coop. tyvärr e dt inte kallpressat. fråga hälsokost om dem kan beställa hem. annars såg jag det  på solrosen (crearomes återförsäljare).
  • Miss T

Hur funkar det med kaffesump? Jag dricker kaffe nästan varje dag. Vore bra att använda resterna också.

• Miss T

Jag kommer ihåg nån skrev att kokosolja är en CMT olja. Mkt bra för kroppen, både invärtes och utvärtes(?).

Är så sur på mig själv nu. Har tvättat mig 2a gången med nässelte. Funkar bra o det kliar inte alls. MEN, eftersom jag var så lat så orkade jag inte skölja lika länge som förra gången. --> Det är en aning fet i längderna. Nästa gång ska jag sitta under duschstrålen o meditera.

Miu skrev 2008-05-09 13:06:24 följande:
    hur tycker ni att det funkar att tvätta sig med ricinolja och solrosolja? Fördelar/nackdelarVad är priserna på oljorna?
    Om du har ricin o solrosolja tillsammans blir det OCM. För mkt ricin torkar ut huden. Ricin är ju trögflytande olja som går långsamt in i huden. Solros är mer torr olja som ska gå snabbt in i huden. Ricin finns bla på aptoeket för 40kr/60ml.
  • Miss T

Måste bara berätta om en rolig upptäckt. Inte nog med att jag är lat men även klantig. Jag har lyckats bara skölja halva håret bra eller skölja alls. Nu märker jag att högra halvan av håret e len o mjuk o fint medan vänstra är tjockt o klibbigt. Det råkade va så att hade högra sida närmast duschstrålen vilket gjorde att den sidan fick mer vatten. Hm...

Då var det bevisat! Hårbottensmassage och sköljning är A och O.

• Miss T

spiritinlove
    Haha, då gäller det att börja NUUU, innan man börjat få några rynkor.

• Miss T

Jag tycker det låter för bra för att vara sant. Men det var intressant läsning. Vill tipsa om fraktfritt hos bodystore denna vecka. Passa på! 

• Miss T

Så lite så! Ska också skicka en beställning. Har varit snål o inte gjort nåt än, pga höga frakten. Va brukar man säga... Den som väntar på ngt gött...

• Miss T

jag undrar om aloe vera balsam 84% är bra? står ingen innehållstabell på bodystore.

• Miss T

Nomatter
    Beställde du i måndags? För jag försökte också då. Använde swedbank via internet. När jag var på sista steget o skulle få godkänna hos bodystore så stod det "postservice" eller va det nu heter är stängd. O jag fick inget kvitto eller bekräftelse via mejl så jag gissar att det inte gick igenom. Såå sur! Var bortrest i två dagar så jag hann/kunde inte göra om det. Annars skulle jag fått det idag. Hur kan det vara möjligt?!?!

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård