Inlägg från: spiritsinlove |Visa alla inlägg
  • spiritsinlove

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Legewiel

Jag tycker du ska köpa det där finska balsamet. Var ovanligt få ingredienser i det, plus att alla var godkända. Luktar gott och var bra också (dock bara testat en gång, CO:ar inte så mycket nu).
    Men jag tänker absolut använda det ibland samt ta med på resor o.s.v.

• spiritsinlove
    Legewiel skrev 2008-05-02 14:42:08 följande:
    Jag har faktiskt köpt det nu Har inte hunnit använda det dock men tyckte det verkade super med så få ingredienser (var ungefär samma som i Coops balsam dock) och så luktade det inte så mycket heller! Har annars varit nöjd med Coops men tycker inte om doften på det så dethär blir nog bra tror jag Jag använder inte heller så mycket balsam nu (tvättar med rasul oftast och har i liite balsam sen) så den flaskan lär nog räcka länge Vad bra att du fick tag på det i Sverige också!
    Japp
    Tycker det luktar riktigt gott faktiskt. Doften känns ändå "renare" (mindre kemisk) än Coops på något sätt..
  • spiritsinlove

Någon som kan tipsa om bra alternativ till solrosolja? Tror jag är allergisk..

Älskar oliv men den är ju mycket fetare. Och kokos använder jag ofta. Men skulle vilja ha något mer liknande solros också..
  • spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-05-07 18:57:14 följande:
    Jag har tistelolja. Det är ungefär som solros.
    Har funderat på den Sett i både matbutik och ekobutik..
    Är det ungefär samma konsistens? 
  • spiritsinlove
    Whintra skrev 2008-05-07 20:20:47 följande:
    Ja, jag tycker det är ungefär samma, fast tistel luktar inte lika mycket tycker jag
    Bra, ska testa den
  • spiritsinlove
    Magrat skrev 2008-05-08 09:36:07 följande:
    spiritsinlove skrev 2008-05-07 19:08:13 följande:Jag rekommenderar absolut tistelolja! Den är ganska billig, den har högt innehåll av linolsyra som främjar blodcirkulationen och den luktar inte så starkt. Den är ungefär lika torr som solrosoljan men inte fullt så känslig mot ljus som solrosoljan är. Bara positivt, alltså!
    Tack Magrat 
    Testar med den (kombinerat med kaffesump )
    Och kanske även i OCM? 
  • spiritsinlove

Haha kaffesump är som sagt bra mot celluliter

Om inte, så stramar det i alla fall åt huden (många dyra krämer innehåller just koffein..)
    Celluliter eller inte - jag gillar i alla fall skrubben och känslan efter..det är ju fett, man känner sig insmord..men inte oljig. 
    Händer att jag tar olja+kaffesump i duschen, men ofta skrubbar jag med bara kaffesump..
  • spiritsinlove
    Whintra skrev 2008-05-08 20:10:30 följande:
    Japp, jag förespråkar kokosolja. Om man gillar doften Annars kan du köra raffinerad iofs.Man blir jättemjuk och fin. Har skippat allt annat och kör bara det i ansiktet nu också, helt kanon!
    Jag gillar också kokosolja i ansiktet, men täpper inte det till porerna?
  • spiritsinlove
    PrettyUgly skrev 2008-05-08 20:52:19 följande:
    Finns det förresten en tråd någonstans som jag har missat om naturlig babyvård?
    Vore jättekul med en sådan..även om jag inte har någon egen bebis än
  • spiritsinlove
    ThisIsMe skrev 2008-05-08 21:02:15 följande:
    Var köper du din kokosolja?
    De flesta gillar Crearomes (tror det är den Whintra använder också )
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård