Inlägg från: NoMatter |Visa alla inlägg
  • NoMatter

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

ThisIsMe skrev 2008-05-08 20:02:42 följande:
    Hallå tjejer!Kan ni tipsa mig om någon bra naturlig olja jag kan smörja in mig med efter duschen. Har blivit tipsad om kokosolja. Någon här som provat det?Hoppas det inte blir för tjatigt nu. Har inte riktigt tid att leta igenom tråden.
    Jag använder mig av vanlig olivolja som jag smörjer in medan jag står i duschen, sköljer av med vatten en sväng innan jag torkar mig. Funkar kanon om man har enormt torr hud.
    Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • NoMatter
    ThisIsMe skrev 2008-05-08 23:33:20 följande:
    NoMatter skrev 2008-05-08 21:31:19 följande:Jag använder mig av vanlig olivolja som jag smörjer in medan jag står i duschen, sköljer av med vatten en sväng innan jag torkar mig. Funkar kanon om man har enormt torr hud.Jag tycker olivolja har lite jobbig doft. Luktar man inte skumt?
    Näe, det tycker jag inte. Doften liksom försvinner när det torkar.
  • NoMatter
    Lilysmamma skrev 2008-05-09 22:20:36 följande:
    Har färgat/tonat mitt hår svart tidigare, men nu till sommaren vill jag ljusa upp det lite. Tänker absolut inte bleka det så tänkte om någon har nått annat tips. Kanske citron??
    Jag satt och läste på shenet häromkvällen och enligt den sidan så är citron i stort sett det enda som kan bleka håret. Om man räknar bort kemikalierna.
  • NoMatter
    MammaMandiz skrev 2008-05-09 23:19:03 följande:
    Hur blir resultatet av citron? Någon som vet hur man gör? Blev nyfiken..
    Såhär står det  på shenet om citron: Tonande hårsköljningsmedel som bleker håret, framför allt om man låter det torka i solen - ta 1 tsk i sista sköljvattnet. Också ett gammalt läggningsmedel för håret. Surheten återger också håret syramanteln efter tvätt.

Fast en tsk låter lite.
  • NoMatter

Jahapp, så har jag testat citron i håret, var på väg ut och sätta mig i solen för att få lite gratishjälp. Vad händer? Jo, solfan går i moln.

• NoMatter
    Styrkekram skrev 2008-05-11 16:37:26 följande:
    NoMatter skrev 2008-05-11 15:16:19 följande: Jahapp, så har jag testat citron i håret, var på väg ut och sätta mig i solen för att få lite gratishjälp. Vad händer? Jo, solfan går i moln.Hahahahahaha!! *skrattar småelakt* Här har solen varit framme hela dan!
    De kom faktiskt tillbaks innan håret torkade. Men nu är det molnigt igen, skulle nästan kunna gissa på en åsksmäll om jag ska gå efter mitt onda huvud.
  • NoMatter

Såhär har mitt hår förändrats på sju tvättar. Den första bilden är efter den första tvätten med honung, den andra efter fjärde och den tredje efter sjunde tvätten. Kanske ingen jätteskillnad men det KÄNNS och det är det viktiga.

Första tvätten2.jpg

Fjärde tvätten4.jpg7-e tvätten.jpg

• NoMatter

Amen, så konstigt det blev dårå.

• NoMatter
    mejram skrev 2008-05-11 21:08:33 följande:
    Men, det här var ju intressant när jag tänker efter. Vad i mjölken är det som är bra? Proteinerna, fetterna? Vispad grädde som ansiktsmask, kanske?
    Det här hittade jag på shenet:

(grädde) • Konserverad kaffegrädde
    Gnid in i ansiktet och låt torka. Tvätta av med ljummet vatten. Förebygger rynkor om det används varje kväll.
  • NoMatter
    IceFalk skrev 2008-05-13 16:19:00 följande:
    Yep, den är färdigblandad med örter och liknande men jag vill ha ren henna för att få blanda själv. :) Därför jag undrar om Herbiques är likadan och vad den då innehåller.Har Herbique ens en hemsida? Jag hittade nämligen ingen och vet inte om jag är blind eller om det är omöjligt att hitta en. ;p
    Dom verkar inte ha någon hemsida men här är kontaktuppgifter iaf:
    Adress Solhöjdsg. 14, Boxnr 42676 VÄSTRA FRÖLUNDA Tel 031-29 09 88
    Fax - Hemsida -
    -

Orgnr 9165603896

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård