Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

neem ska tydligen vara bra mot kryp....?

• Lady Dahmer

både och. låt håret vila, dränk in i olja -- gör superinpackningen minst en gång i veckan. (eller varje gång du tvättar) låt superinpackningen sitta i minst ett dygn i stöten.

• Lady Dahmer
    Glass skrev 2008-05-18 23:43:02 följande:
    jag behöver en superinpackning för mitt torra och blekta hår. ÄR det någon som har några skoj tips?
    kolla TS. "superinpackningen"
  • Lady Dahmer
    Haraaz skrev 2008-05-18 23:15:43 följande:
    Varför är Sodium laureth sulfate skadligt, om det nu ändå är vattenlösligt och sköljs ur när man tvättar bort det?
    det är starkt uttorkande. en av de största orsakerna till klåda, dermatit, eksem och andra hudproblem.
  • Lady Dahmer
    Miss T skrev 2008-05-20 09:24:59 följande:
    Önskar jag kunde säga detsamma.  Men du kanske tvättar varje morgon o kväll. Det gör inte jag.
    jag tvättar ansiktet typ en två gånger i veckan och min hud har aldrig varit vackrare!
  • Lady Dahmer
    Pormoicheia skrev 2008-05-20 09:47:33 följande:
    Maja Gräddnos skrev 2008-05-20 08:34:05 följande:
    Ja att inget tvål och schampo skulle innebära sämre hygien (o.dyl) tycker jag är en intressant parallell Alltid trevligt att kunna motbevisa!
    ja som om vi efter 2 miljoner års evolution skulle behöva en modern uppfinning för att hålla våra kroppar rena!! *s*
  • Lady Dahmer
    Glass skrev 2008-05-19 19:56:16 följande:
    Aha, jag fick för mig att det var en med olja och sånt i så jag fattade inte attd et var den här Tack!
    ett bra tips är att dagen före du gör superinpackningen, dränka in håret i olja. dubbel effekt!
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård