Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

du ska aldrig spara koksaltlösning. gör alltid ny.

jag rekommenderar STARKT nässkölj! finns på apoteket. jag gör en liter genom snoken då och då.. helt gudomligt.

• Lady Dahmer

jag har samma problem. missbrukar renässans och även olja i nässpraysformat. så torr och "kråkig" i näsan. blir fan tokig!!!!!

jo -- kör samma vatten under dagen. det gör jag.

Fart! Dildo! Big, Big, Big Titties!
  • Lady Dahmer

ah.. jo nozoil. såg att du använder samma. haha.

• Lady Dahmer

men..... hur fan får du upp sprayflaskan? eller hur gör du?

• Lady Dahmer
    tidskriftssamlaren skrev 2008-05-25 18:32:08 följande:
    En fråga bara ang SMT. Använder ni det bara på längderna och i topparna eller gör ni för övrigt som vanligt, dvs masserar in hårbotten....?? Eller ska jag låta hårbotten vara ifred?
    jag gör det istället för balsamtvätt.
  • Lady Dahmer

nej jag bryr mig inte om hårsvett. tvättar fortfarande en gång i veckan.

• Lady Dahmer
    Björnmossa skrev 2008-05-29 16:59:13 följande:
    För mig var det en teknikfråga, när jag väl fick in snitsen på massagen blev det rent direkt sen.
    jo. massage och FRAMFÖR ALLT att skölja ORDENTLIGT. när man använder co iallafall.

och det betyder ORDENTLIGT. när du TROR att du sköljt klart, skölj lika mycket till minst. 
  • Lady Dahmer
    malinka2 skrev 2008-05-31 19:52:19 följande:
    Hej på er tjejer! Nu har jag suttit i två dagar o läst i era trådar så det känns nästan som jag känner er Funderar på om detta kan vara nåt för mej? Mitt hår är super super torrt och risigt, tvättar redan nu så sällan jag kan, blir ca varannan vecka, sen är det så torrt så jag har (tyvärr) i en massa "onyttigt" i håret för att kunna visa mej ute . Mitt hår blir aldrig fett utan jag tvättar det när jag känner mej ofräsch eller det ser smutsigt ut (vilket det typ aldrig gör).Testade igår att tvätta med enbart ägg o sen balsam (fuskade med ett MED silikon bara för att prova på, hade inget annat hemma). Inga silkesdropper el liknande som jag brukar ha i efter. Vad skulle ni rekomdera mej? Rasullera kanske är dumt då om det är torkande... honung läste jag, hur gör man rent praktiskt med honung, renar det oxå eller ska man kombinera det med bikarbonat?
    jag tror CO vore nåt för dig. kanske i kombination med aloe och honung (superinpacckningen) om du nu ändå tvättar så sällan kan du ju köra inpackningen istället!

glansdroppar och annat "leave in" ska du sky som elden!
  • Lady Dahmer
    Miss T skrev 2008-06-06 22:43:23 följande:
    Herregud! Vilken frisör säger så? Undrar vem som är *hmm* "förd bakom ljuset", dem som tvätta 2ggr eller frisören?
    de frisörer jag vart i, och jag har vart till många välutbildade proffs eftersom jag har lyxen att bo i sthlm, har sagt att man MAX ska tvätta en gång, och en gång i veckan... gärna mindre.
  • Lady Dahmer
    Miss T skrev 2008-06-09 18:55:23 följande:
    Asså, jag blir inte klok på mitt hår! Jag har alltid trott det är fet hårbotten med torra toppar. Men häromdan fick jag höra att det är inte ett dugg torrt. Tvärtom - fett fett fett! Känner mig jättedum nu, men vilken är den "ulitmata" metoden för fett hår? Balsam eller/och SMT?
    den ultimata metoden är att dra ut mellan tvättarna så ditt hår slutar överproducera sebum.
  • Lady Dahmer
    Miss T skrev 2008-06-10 09:24:06 följande:
    Just det! Det har jag läst för läääänge sen. Men fy va svårt, jag tränar 2ggr i veckan och måste göra WO efter det och sen en grovtvätt som jag försöker dra ut så långe det går... Var det du som sa Änglamarks Sensibel är sååå bra för CO. Är det Coop eller Ica som har det? 
    jo änglamark rockar.

när det gäller att fasa ut tvättarna så är det bästa att låta bli håret HELT, alltså inget wo heller. ingenting. sätt upp håret i en knut på skallen och "glöm bort det" i en vecka. så gjorde jag.
  • Lady Dahmer

äh... du överlever!

men jo skölj det om du måste, UTAN att massera o "tvätta"

• Lady Dahmer
    Emre o Leo skrev 2008-06-10 22:09:20 följande:
    Blir håret rent första gången man provar tvätta på annat sätt än med schampo? Eller måste man prova några gånger innan man ser resultat? Jag är sugen att prova, men samtidigt lite skraj (eller vad man ska säga). Det är därför jag ställer så många frågor.
    mitt hår blev rent direkt.
  • Lady Dahmer

sen blir det inte LIKA "rent" (läs torrt och uttorkat) som med shampoo, men det vänjer man sig vid. håret kommer se blankare och mjukare ut utan shampoo och en del kan uppleva det lite jobbigt eftersom att vi läst oss att ett rent hår ska vara nästintill uttorkat.

men som sagt -- det är psykiskt. man vänjer sig.

• Lady Dahmer
    Emre o Leo skrev 2008-06-11 08:46:54 följande:
    Lady Dahmer skrev 2008-06-11 08:44:23 följande: Så det ska inte "gnissla" egentligen då när det är rent? Är det då det har blivit uttorkat av schampot?

ushc nej!!! då har du tvättat bort allt sebum! (sanningen är att det inte ens ska gnissla när man använder shampoo, isåfall använder du för mycket eller för starkt shampoo)

nej, det ska kännas "rent"- du lär dig efter ett tag! :)

det jag kan rekommendera är äggtvätten i den första trådens TS. det var den jag startade med.

• Lady Dahmer
    Emre o Leo skrev 2008-06-12 08:09:31 följande:
    Igår kväll testade jag att använda mindre schampo och jag schamponerade 1 gång (vanligen 2ggr). Dessutom försökte jag massera hårbotten ordentligt. Håret blev helt rent och känns bättre. MEN det är flygit Jag använde balsam, men kände redan när jag sköljde ur det att jag hade velat ha mer, håret hade sugit åt sig ordentligt. Så nu har jag fått spraya håret för att det inte ska klistra sig i ansiktet. Nåt tips?
    använde du shampoo på längderna eller bara hårbotten?
  • Lady Dahmer
    Curri skrev 2008-06-12 18:35:50 följande:
    Oj vilken djungel med alla länkar och olika tips, blir helt snurrig! Har letat efter sânt här innan men inte hittat nât bra och är verkligen intresserad. Nâgra enkla "nybörjartips"?
    ts i första tråden är full av nybörjartips. också vår blogg.
  • Lady Dahmer

Glass o Mejram! Grattis!!!

It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård