Inlägg från: NoMatter |Visa alla inlägg
  • NoMatter

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Nu har jag varit och hämtat paketet från Bodystore så imorgon blir det superinpackning.

Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • NoMatter
    Miss T skrev 2008-05-14 21:59:14 följande:
    NomatterBeställde du i måndags? För jag försökte också då. Använde swedbank via internet. När jag var på sista steget o skulle få godkänna hos bodystore så stod det "postservice" eller va det nu heter är stängd. O jag fick inget kvitto eller bekräftelse via mejl så jag gissar att det inte gick igenom. Såå sur! Var bortrest i två dagar så jag hann/kunde inte göra om det. Annars skulle jag fått det idag. Hur kan det vara möjligt?!?!
    Ja, jag beställde i måndags men jag tog det på faktura.
  • NoMatter
    Miss T skrev 2008-05-15 09:17:37 följande:
    MajaPloppa håret? Har för mig att det var superbra för lockarna. Annars har jag inget mer att tillföra. Har platt och tråkigt hår.
    Ploppa? *ser HELT förvirrad ut*
  • NoMatter
    Magrat skrev 2008-05-15 11:27:10 följande:
    NoMatter skrev 2008-05-15 11:04:04 följande:Att ploppa eller plunking som jag tror det kallas på engelska är att ta en handduk om håret när det är fuktigt, men i stället för att göra en vanlig turban, försiktigt trycka håret mot handduken och låta lockarna falla naturligt på plats, handduken håller fast de hoprullade lockarna mot huvudet samtidigt som håret torkar och man får ett naturligt utseende på lockarna när man dagen efter (en del sover med plopp) tar bort handduken. Länk till lockig.se som diskuterar fenomenet. lockig.se/forum/viewtopic.php&t=216
    Ahaa! Tack så mycket för informationen, jag hade aldrig hört ordet tidigare.
  • NoMatter
    imsel skrev 2008-05-15 18:10:33 följande:
    Oj, nu har jag läst heela tråden.Vill först säga GRATTIS LADYDAHMER till lilla underverket!Såg att ni skrivit att Bodystore har fri frakt, denna vecka va?Sen, om man tar på faktura, om hur länge måste den vara betald?Har tyvärr inte pengar förrän löning den 25. Ev några dagar tidigare..Fast såg att kokosoljan var slut som jag ville ha!! (crearome)Sen har jag inte hunnit kolla de andra sakerna som jag vill ha.Har just nu uppe massa sidor som ni länkat till som jag måste glo i.Tur att jag har lite tid nu så jag hinner titta på alla..
    Vill minnas att det var tio eller möjligen 14 dagars faktura.
  • NoMatter
    PrettyUgly skrev 2008-05-18 09:44:48 följande:
    Jag beställde ju urtekrams no perfume balsam vilket inte alls visade sig fungera för CO. Håret blev visst oljigare än vad det var innan så vet jag inte riktigt vad jag ska ha och tvätta med. Jag tvättade ut det oljiga med rasul och använde urtekram balsam efteråt men jag vill helst inte tvätta håret regelbundet med rasul. Försöker undvika allt som eventuellt kan missfärga det nu när jag sparat ut håret och bara har lite gulaktigt hår kvar i topparna.Så nu behöver jag något att tvätta håret med som tvättar rent utan att torka ut varken hår eller hårbotten, utan parfym och så ska det inte innehålla sulfater eller parabener eller andra läskiga saker. Haha vadå kräsen?Jag kanske skulle ta upp det där med schampoo bars igen? Jag har en hög från chagrin valley www.chagrinvalleysoapandcraft.com/shambar.htm%20BARS%20INTRO som jag inte riktigt kommit mig för att använda då jag är överkänslig mot att skölja med vinäger. Men skulle kunna testa följt av balsam och se hur det blir. Alltid lika kul med nya hårexperiment
    Jag har haft jätteproblem med torrt hår/extremtorr hårbotten. Nu har jag tvättat med honung och balsam i en knapp månad och håret är som nytt. Jag är HUR nöjd som helst. Använder honung i mitt torra ansikte också och t.om det är mjukt som en barnrumpa numera. SÅ skönt att slippa klåda och irriterad hud/hårbotten och ett hår som inte flyger omkring.
  • NoMatter
    sommarochsol skrev 2008-05-18 20:03:39 följande:
    Vilket baksam använder du? Och tvättar du med honung och balsam i hårbotten? Har också torr hårbotten och tvättar just nu med honung och bikarbonat vilket funkar helt ok, men är ju alltid kul att testa något nytt .
    Jag tog det billigaste jag hittade och det var Euroshoppers. Jag kör honungen i micron i ett par sekunder, blandar i lite balsam och gnuggar ren hårbotten, sköljer och häller i lite mer balsam i den honung/balsamblandningen som blev kvar och har i hela håret sen får det sitta i några minuter.

Jag har testat med bikarbonat också och med ägg men hittills tycker jag att honungen är bäst tillsammans med lite balsam då.

Gjorde superinpackningen förra vecken men den blev håret flygigt av så jag vet inte om jag testar igen, vi får se.
  • NoMatter

Igår provade jag att tvätta håret med rasullera. Det var ingen höjdare, imorse var håret värre än det någonsin har varit, fett i hårbotten och extremt flygigt hår. Jag fick tvätta om det med honung och balsam. Däremot funkar rasultvålen som det finns recept till i bloggen kanon till min kropp.

• NoMatter
    Noomi skrev 2008-05-26 13:59:48 följande:
    Har inte skrivit här tidigare, men har no 'poo:at i ett drygt halvår. Har fungerat alldeles utmärkt, men nu sista tiden har huden och hårbotten fått bryt. Huden är ok förutom en torrfläck som uppkommit mellan ögonbrynen och en bit ned på näsan. Har smörjt in mig med neem eller jojoba på kvällarna, men det hjälper inte. Förslag på någon annan olja?Sen hårbotten då, som helt plötsligt börjat klia och fjälla en massa. Har testat med nässelavkok och smörja in med jojoba, men inte heller det hjälper. Annars tvättar jag med bikarbonat alternativt co. Finns det nåt annat jag kan testa? Har läst att något som heter pau d'arco ska vara bra för hårbotten, nån som testat det?Sen en sak till, är det nån som har en dunderkur för min mans fötter som ser ut som fnöske? Gärna både "inpackning" och något för daglig insmörjning.
    Testa honung både för ansiktet och hårbotten. Det har funkat för mig. 
  • NoMatter
    Noomi skrev 2008-05-26 15:22:10 följande:
    Jag tvättar ansiktet med honung varje kväll och har även haft det i hårinpackning, ingen skillnad tyvärr. Tack för tipset ändå.
    Jag tvättar håret med honung och balsam och min hårbotten har slutat att klia, sen använder jag honung som ansiktsmask kan man väl säga. Jag sätter på det innan jag går in i duschen sen får  det sitta under tiden jag tvättar håret och resten av mig innan jag tvättar av det. Ansiktet är som en barnrumpa.
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård