Inlägg från: Mrs Vader |Visa alla inlägg
  • Mrs Vader

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

magaluf skrev 2008-05-12 09:10:30 följande:
    Nej, att spraya på katt låter galet och vansinnigt och jag hoppas att ingen på riktigt ens överväger att göra det. Vi tvättar oss på helt olika vis och det kan man ju räkna ut att ingen katt skulle bli glad över att bli sprayad så. Snälla, säg att ni inte gör något så dumt.
    Nä jag funderade också på det där med citronen. Men jag har ingen katt heller så det är inte aktuellt.
    Naturlig hud- och hårvård is the shit!
  • Mrs Vader

Nån som provat kolloidalt silver här? Det ska tydligen vara ruskans bra mot typ allt.

• Mrs Vader
    ladydahmer skrev 2008-05-12 10:51:05 följande:
    hört att det ska vara bra mot röda bebisrumpor men jag vet inte ens vad det är!!
    Bra mot finnar, svamp och typ alla bakterier. Ska enligt tillverkaren fungera där penicillin inte längre funkar (vet dock inte sanningshalten) Går att både dricka och smeta på huden. Jag beställde från bodystore i alla fall. Måste prova allt hehe.
  • Mrs Vader

ETT TIPS!!!! Ni som inte vill använda tvål och heller inte vill ha honung inne på toan, använda tvättnötter!! Lägg nötterna i en söt liten skål med vatten. Bara att rulla runt dem i handen så löddrar det! Även vattnet kan användas efter ett tag när nötterna legat i nåra dar.

• Mrs Vader
    ThisIsMe skrev 2008-05-16 20:09:56 följande:
    Försökte beställa kokosolja från Crearome tidigare idag, men det gick visst inte. Åh, vad sur jag är nu!!Vet någon hur man annars kan få tag i deodoriserad kokosolja?
    Man måste beställa för 500:- minst, kanske därför? Vet inte vad deosoriserad kokosolja är men crearomes kokosolja finns hos www.vitavera.se iaf
  • Mrs Vader
    ThisIsMe skrev 2008-05-16 20:50:08 följande:
    Ja precis, det var därför jag inte kunde beställa.Tack för länken, nu ska jag handla!Vet någon om man kan ha eterisk olja i kokosoljan?
    Japp det kan man
  • Mrs Vader
    Miss T skrev 2008-05-18 17:54:13 följande:
    Ok, hittade inte advocadolja men däremot Fontanas olivolja. Nu ska jag blanda ihop en kroppsolja med olivolja + gurkört + morotolja. Får se om det bra. Jag är osäker på mängderna.  Jag tänker göra 100ml totalt, kanske 5% av varje o resen oliv. Va tror ni?Varför ska man blanda det med andra oljor? Morotsolja förstår jag, kan bli missfärgningar men gurkört då?
    För att den är för torr att användas ensam har jag förstått. Det räcker med ca 5-10 procent i en blandning. Lite slöseri annars kanske? Den är väl ganska dyr? Minns ej vad min kostade.
  • Mrs Vader
    Miss T skrev 2008-05-18 22:27:32 följande:
    Va heter det som man tillsätter för att kräm o sånt ska hålla längre? E-vitamin? Hur vet man när man ska anv det? Tänker på om jag ska ha det i min oljeblandning...
    Om den ska stå i rumstemp behövs det i de torra oljorna har jag för mig.
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård