Inlägg från: spiritsinlove |Visa alla inlägg
  • spiritsinlove

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

PrettyUgly skrev 2008-05-12 13:52:13 följande:
    Åh tack för tipset. Jag som ändå hade tänkt att beställa där :D Har nu skickat iväg en beställning på balsam, bodylotion och deo från urtekrams no perfume serie, rasullera, tandkräm från urtekram (de har faktiskt en med naturliga ingredienser men som innehåller flour, den enda jag har lyckats hitta) och weleda mandel rengöringslotion. Så nu kan jag snart påbörja mitt projekt med att bli parfym- paraben- tvål- och- aluminiumfri från topp till tå ^^
    Vilken av Urtekrams tandkrämer är det som innehåller fluor?
  • spiritsinlove
    spiritsinlove skrev 2008-05-12 13:56:36 följande:
    Vilken av Urtekrams tandkrämer är det som innehåller fluor?
    Hittade den
  • spiritsinlove
    PrettyUgly skrev 2008-05-12 14:07:44 följande:
    Mynta flour heter den. Jag gillar den hur mycket som helst fast den smakar lite konstigt, speciellt i jämförelse mot vanliga tandkrämer, men det vänjer man sig vid ganska snabbt.
    PrettyUgly skrev 2008-05-12 14:08:03 följande:
    Vad bra ^^
  • spiritsinlove

Jag köpte Tistelolja på Coop. Deras egna märke (tror jag..det stod Coop högst upp på flaskan och Gourmet längre ner..) 250 ml för runt 26:-

Tror ni den kan vara ok? Eller är det något speciellt man ska tänka på när det gäller Tistelolja?
  • spiritsinlove

Jag har blonderat håret (Ja, usch och fy!!)

Vad rekommenderar ni nu? Inpackning varje dag ett bra tag framöver? Eller ska håret vila ibland... Vad kan tänkas vara bäst?
  • spiritsinlove
    ladydahmer skrev 2008-05-17 13:13:56 följande:
    både och. låt håret vila, dränk in i olja -- gör superinpackningen minst en gång i veckan. (eller varje gång du tvättar) låt superinpackningen sitta i minst ett dygn i stöten.
    Mm..olja och aloe vera kan man väl ha i typ hela tiden?
  • spiritsinlove
    ladydahmer skrev 2008-05-17 13:25:05 följande:
    ABSOLUT!
    bra Glad
  • spiritsinlove
    PrettyUgly skrev 2008-05-17 14:32:35 följande:
    Spiritsinlove: Var lite försiktigt med vilka oljor du använder bara. Undvik oljor som är mörkare än din egen hårfärg, speciellt nu när håret är nyblekt och mer poröst så du slipper få missfärgat hår. Jag gjorde massor av oljeinpackningar för ett par somrar sedan med både oliv- och jojobaolja och mitt hår gick från vitblont till gult >.
    Ojdå, vilka oljor bör man använda då? Jag har ganska vitblont hår nu..
  • spiritsinlove

Kokosolja borde ju funka bra då

Den är ju ganska vit
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård