malinka2 skrev 2008-05-31 19:52:19 följande:
Hej på er tjejer! Nu har jag suttit i två dagar o läst i era trådar så det känns nästan som jag känner er Funderar på om detta kan vara nåt för mej? Mitt hår är super super torrt och risigt, tvättar redan nu så sällan jag kan, blir ca varannan vecka, sen är det så torrt så jag har (tyvärr) i en massa "onyttigt" i håret för att kunna visa mej ute . Mitt hår blir aldrig fett utan jag tvättar det när jag känner mej ofräsch eller det ser smutsigt ut (vilket det typ aldrig gör).Testade igår att tvätta med enbart ägg o sen balsam (fuskade med ett MED silikon bara för att prova på, hade inget annat hemma). Inga silkesdropper el liknande som jag brukar ha i efter. Vad skulle ni rekomdera mej? Rasullera kanske är dumt då om det är torkande... honung läste jag, hur gör man rent praktiskt med honung, renar det oxå eller ska man kombinera det med bikarbonat?
Jag har (eller borde kanske säga hade numera) supertorrt hår och hårbotten. Jag tvättar med honung blandat med lite (silikonfritt) balsam, masserar intensivt i hårbotten med det i ca två minuter, har i resten av blandningnen i resten av håret och tvättar försiktigt. Låter det verka en stund medan jag tvättar kroppen, typ. Sköljer ur det supernoga och har i balsam som vanligt men bara i topparna. Och sköljer såklart ur det också. Ibland använder jag lite olivolja på händerna, några droppar bara och kramar in i topparna på håret. Hur mitt hår ser ut numera ser du på avataren, även om det är oborstat där.