Inlägg från: spiritsinlove |Visa alla inlägg
  • spiritsinlove

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Glass skrev 2008-05-17 21:04:21 följande:
    haha, jag är så uppmärksam Nu har jag hittat den iallfall, tack!En fråga kvar. Vilken konsistens ska det vara på rasulblandningen?
    Jag brukar prova mig fram och ta lite vatten åt gången
    Tycker bäst om när den är som en lera, men jag vet inte - folk kanske gör olika
  • spiritsinlove
    Glass skrev 2008-05-17 21:14:07 följande:
    jag hade ju tunt som sjutton nu, typ soppa och hällde i och masserade lite snabbt och sköljde ut och det verkade räcka, iallfall den här gången. Mitt hår är ju fortfarande tort och tråkigt efter blekningen så jag ville vara lite försiktig. Nu ska jag låta bli att tvätta håret i många dagar så att det får smörja till sig lite och bli lite finare.
    Mm..jag har slutat med rasul för jag tycker det är lite uttorkande för håret..
    Använder dock någon gång på kroppen eller som ansiktsmask
  • spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-05-17 22:49:01 följande:
    Så mycket utspädd hade jag också sist. Det funkade bra med mkt massage. Det är faktiskt bättre, att ha utspädd än tjock lera. Verkar som torkar ut håret.
    Fast jag har testat även jätteutspädd rasul. Blev lika torrt för det Jag gillade det först, men funkade inte för mig under en längre period..
  • spiritsinlove

Ts  (eller någon annan Glad)

Borde vi inte fixa en ny rutintråd kanske?
    Den gamla är stängd och jag kan tänka mig att folk ändrar sina rutiner en del plus att det kanske är fler som vill vara med på listan Glad
  • spiritsinlove

Ingen som vill göra en ny rutintråd?

Annars får väl jag göra en
  • spiritsinlove
    ladydahmer skrev 2008-05-20 10:56:08 följande:
    ja som om vi efter 2 miljoner års evolution skulle behöva en modern uppfinning för att hålla våra kroppar rena!! *s*
    Fast ett argument jag tycker mig ha hört en del är att världen ser annorlunda ut idag..vi lever i en mycket smutsigare och mer kemisk värld än nånsin tidigare och då behövs också starkare rengöringsmedel till allt...
    När folk säger så blir det alltid "aaa ööh..men kolla mitt hår då, kolla va fin hud jag har" haha..då behövs det inte så mycket mer sen..hehe
  • spiritsinlove
    Björnmossa skrev 2008-05-20 13:40:49 följande:
     Nu när jag kommit förbi tonårshyn känns de annalkande rynkorna plötsligt som ett stort problem... Hur gör ni? Är det fukt som gäller där med?
    Nyponfröolja ska vara superbra mot rynkor. Jag tänkte köpa den faktiskt..
    Men jag tror på olja överhuvudtaget.. mot rynkor
  • spiritsinlove
    Legewiel skrev 2008-05-20 20:55:24 följande:
    Jag tycker Erittäin Hieno Suomalainen Hiushoito är det bästa balsamet för CO Hade Coops tidigare, men detta är mycket bättre enligt mig. Säljs i vanlig matvaruaffär i Finland (vit liten flaska med blå text) och i speciella "finska affärer" i Sverige.
    Håller med
    Det är skitbra! Och få ingredienser, vilket är väldigt bra.
  • spiritsinlove
    Är dessa våtservetterna ok?
    Aqua (Purified Water), Aloe Barbadensis Leaf Juice (Aloe Vera), Lavender Hydrosol, Organic Lavender Essential Oil, Organic Grapefruit Essential Oil, Extracts of Green Tea, Chamomile Extract, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate, Grapefruit Seed Extract, and Citric Acid.
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård