Emre o Leo skrev 2008-06-22 22:42:44 följande:
Tja, ingenting där som inte diskuterats förut här i tråden, men det är kul att se sådant på sidor från en vanlig tidning.
Den avslutande inpackningsdelen är ju vanlig äggtvätt vad jag kan se.
Ett ägg och lite honung som rengör och sedan avsluta med kallt vatten med lite ÄCV i.
Vad gäller övriga delar:
Rosmarin eterisk olja är nog en av de vanligaste "håressenserna", man kan ha ett par droppar i sista hårsköljen eller i sin inpackning, vilket man känner för.
Avocadoolja, olivolja och kokosolja är de oljor som de flesta använder till håret. (Själv blandar jag kokos- och avocadoolja, passar mitt hår bäst.)
Att först dränka in håret i olivolja och sedan schamponera bort oljan tror jag inte vi som hänger här gör, men vill man testa en rejäl inoljning kan man få ut det mesta överflödiga oljan antingen med rasullera (som suger upp överskottsfett) eller med en balsamtvätt. Äggtvätt är jag tveksam till om det tar bort rejält med överskott av olja.
Personligen kör jag med en lätt inoljing några gånger i veckan. Bara ett par droppar lite då och då funkar bättre för mig än att dränka håret en enstaka gång.
Däremot skulle jag inte våga försöka kamma ut håret när det är blött och ägg i.
Kul att läsa i alla fall.