Inlägg från: spiritsinlove |Visa alla inlägg
  • spiritsinlove
    destino skrev 2008-05-27 09:41:24 följande:
    hej, jag skall resa uotmlands i 4-5 veckor, undrar om jag skall släppa med mig 10 flaskor balsam, eller våga hoppas att jag hittar nåt där, skall till Kroatien. Har dem nån natulig balsam eller nåt????Någon som kanske vet???eller Italien,Bosnien där skall jag också vara lite...har långt hår och behöver massa balsam då håret är lockig och jobbig....
    Räcker det inte att ta med en flaska? FörvånadSkrattandeRäcka ut tungan
  • spiritsinlove
    destino skrev 2008-05-27 13:12:46 följande:
    jo, en 10 liters kanske hihihihihijo man skall bada i pool och havet varje dag, så håret blir jobbig, men, men...hittar väl nåt där...eller tar med
    Ta med en flaska..honung t.ex går ju alltid att skaffa på plats..Skönt för håret att inte tvättas varje dag med balsam. Brukar du CO:a? Testa andra metoder under resan? Håret brukar ju bli så annorlunda ändå när man sköljer det i annat vatten (tycker jag)
  • spiritsinlove
    Björnmossa skrev 2008-05-28 21:08:01 följande:
    Det låter bra, är du helt säker? Jag har inte hittat information om partikelstorlek på sminket (däremot läste jag faktiskt att det är nanopartiklarna som är farliga )
    Vilket märke använder du?
    Vi snackade om detta för ett tag sedan:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29270076.html
  • spiritsinlove

Frågat innan men testar igen:

Är dessa ingredienser ok (våtservetter/ta-bort-smink-servetter):

Aqua (Purified Water), Aloe Barbadensis Leaf Juice (Aloe Vera), Lavender Hydrosol, Organic Lavender Essential Oil, Organic Grapefruit Essential Oil, Extracts of Green Tea, Chamomile Extract, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate, Grapefruit Seed Extract, Citric Acid.

• spiritsinlove
    PrettyUgly skrev 2008-06-03 11:49:13 följande:
    För att vara våtservetter verkar de ju hur bra som helst. Det enda jag kunde hitta som möjligen kunde vara dåligt är phenoxyethanol som det står såhär om på shenet: Alkohol som inte har hittats i naturen. Färglös vätska till fast ämne med mild blomdoft. Använd som konserveringsmedel ensam eller blandad med t. ex. parabener. Godkänt som bra Miljöval av konserveringsmedel. Kan ge kontaktallergi och kontakteksem.Men det finns ju ganska många saker som kan ge eksem och sålänge du inte märker av något så måste det ju vara lugnt. Vilka våtservetter är det som det handlar om?
    Tack , låter ju ok
    De är från
    www.everydayminerals.com/
    Jag handlar ju smink därifrån och skulle behöva våtservetter inför sommaren, så jag funderar lite över dem..
  • spiritsinlove

Detta kanske låter lite konstigt..
    Men jag har sysslat med naturlig hud/hårvård i 8 månader nu..och mitt hår verkar växa snabbare Både på kroppen och på huvudet. Det märks tydligt då jag rakar mig och märker att jag får göra det oftare nu om det ska vara helt hårfritt..
    Bara en reflektion..
    Nån med tankar kring det?

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård