Inlägg från: Pormoicheia |Visa alla inlägg
  • Pormoicheia

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Cachou skrev 2008-07-03 21:42:02 följande:
    Jag skulle vilja ha era âsikter om denna olja:Den heter Monoï olja och innehâller: tiaré oil (vet inte alls vad det är), sun flower oil, grape seed oil, palm oil och parfym. Vad tror ni den kan vara bra för? De säger att det är till för kroppen hâret och ansiktet. Skulle ngn vänlig själ vilja tala om för mig vad respektive olja är bra för .
    www.artikelnummer.com/monoi-de-tahiti-polynesiska-paradis-for-din-hud-OTU3NzU.html
  • Pormoicheia

Jag störde mig dock lite på dom engelska orden som plötsligt ploppar upp i texten...

Varför inte bara skriva allting på svenska?

• Pormoicheia
    tyresö skrev 2008-07-03 22:10:57 följande:
    en fråga till er som använder er av naturlig hudvård;Jag har bara kört med OCM en gång i veckan samt tvättat med honung och smort med neem- olja de övriga dagarna i 2 veckor. Första dagarna kändes huden jättefin, men nu har jag fått massa små finnar!Blev det så i början för er oxå? har ju hört att huden blir sämre först för att sen bli bättre..känns ju så trist, men vill inte riktigt ge upp ännu!tror ni det blir bättre om jag fortsätter?
    Det tar ju ett tag innan man hittar rätt produkter och rätt rutiner för både hår, ansikte och kropp.

Min hy mår bäst av att jag inte tvättar för ofta (inte ens med naturliga produkter).
    Så jag kör bara ordentlig rengöring/scrub 1-2 gånger i veckan.
    I övrigt håller jag mig till bara vatten (tvättar inte ansiktet med vatten varje dag helelr för att vara helt ärlig).

Det kan ju vara så enkelt också att den rutin du har nu inte funkar för din hy.
    Tvättar för ofta med en sak eller för sällan med en annan o.s.v.

Man får prova sig fram helt enkelt precis som man får göra med tillverkade produkter.

Jag har hållt på med no poo sedan oktober förra året och det är först nu jag hittat rätt för hy och kropp.
    Bara håret kvar men jag är på rätt väg där också.

Är glad att jag inte gav upp!
  • Pormoicheia

Emre o Leo >>

Det går ju att ha i lite olja och/eller honung med ägget.
    Annars går det ju att efterbehandla håret med lätt oljebehandling också.

Bara att ta lite (observera LITE) olja i händerna och dra fingrarna/händerna genom håret.
    Tar man bara lite så duger håret åt sig oljan så man inte behöver tvätta håret igen.

Det kan med fördel göras varje dag (tills håret gått till sig).

Cachou >>
    Hoppas du blev klokare

• Pormoicheia

Någon här som har häst eller på något sätt jobbar med hästar som kan redovisa för vilka övriga saker detta innehåller?

sjobogarden.se/productdetails.aspx&cat=1&name=Horse

Rent logiskt borde det kunna funka (sålänge det inte innehåller något riktigt dumt då förstås)...

Använde sånthär igår och håret ser fantasitkst ut och känns mjukt och välmående!

sjobogarden.se/productdetails.aspx&cat=1&name=Horse

Sonen ligger och sover nu och flaskan har vi inne i sovrummet i "hundvårdskorgen", men om intresse finns så kan jag skriva ut innehållet sen.

• Pormoicheia

Vadå stava fel

*ber om ursäkt, denna gången kan jag inte ens skylla på sonen*

• Pormoicheia

Emre o Leo skrev 2008-07-04 16:55:29 följande:

Tack för alla svar Jo, jag kommer skjuta på det hela tills efter alla festligheter och semester. Men WO och/elelr CO kommer jag ändå köra emellanåt för att dra ut på tiden mellan tvättarna. Förut tvättade jag håret var tredje dag, men nu blir det oftast varannan Så just den biten är inte för att komma igång med nopoo
    ÄNTLIGEN någon mer som i all hast alltid råkar skriva "elelr" istället för "eller".

Jag får tänka mig för varenda gång jag ska skriva det ordet bara för att fingrarna springer i förväg på tangentbordet

Inte meningen att bli så OT men jag blev bara så himla lycklig nu

*kastar rosor på Emre o Leo*
  • Pormoicheia

Känns bra att inte vara ensam om klassikerna

*kastar pussar på alla som skriver ajg, eleler, komomer o.s.v.*

• Pormoicheia

Hur illa är det inte när man måste gå bakåt i tråden för att kolla när man tvättade håret sist

Kom iaf fram till att jag tvättade håret i lördags och det har inte visat några direkta tecken på att bli fett.

Kan behöva göra en liten torrschamponering bara för att få upp volymen lite men citronvatten istället för äcv-skölj fungerade iaf kanon.
    Ska fortsätta på det spåret och se om det fortsätter funka bra eller om det bara är någon tillfällig framgång.

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård