Inlägg från: spiritsinlove |Visa alla inlägg
  • spiritsinlove

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

NoMatter skrev 2008-06-06 23:59:34 följande:
    Jag tycker också att mitt hår växer snabbare. Fast jag trodde att jag var knäpp så jag vågade inte säga nåt.
    Haha jag VET att jag är knäpp så jag vågade
  • spiritsinlove
    NoMatter skrev 2008-06-07 00:32:00 följande:
    Jaja, jag vet att jag är knäpp också men man behöver ju inte ropa ut det till hela världen tänkte jag. Folk kan ju få ha illusionen kvar ett tag till.
  • spiritsinlove
    mejram skrev 2008-06-07 11:52:20 följande:
    Inte ett dugg konstigt, tycker jag. Mindre kemikalier=mer näring till håret. Dessutom stimuleras hud och hårbotten så mycket mer av massage och skrubb än av en snabb genomsköljning med schampo och tvål, så blodcirkulationen ökar och cellerna får maximalt med bränsle. Jag hae dessutom fått en himla massa "babyhår" på huvudet, alltså nya hårstrån som växer som tusan. Och håret under armarna börjar bli slitet - har hittat kluvna hårstrån där,  vad göra? Dagens i-landsproblem...
    Logiskt egentligen, ja..
    Du får helt enkelt börja gå till frisören och toppa ditt hår under armarna
  • spiritsinlove
    mejram skrev 2008-06-07 11:57:32 följande:
    Som i Willys-reklamen.
  • spiritsinlove

Har startat en blogg som kan komma att handla om naturlig hår/hudvård en del (även annat). Om någon är intresserad av att läsa så inboxa mig så skickar jag adressen samt lösenord.

• spiritsinlove

Vet att jag sagt det innan men måste tipsa igen 

Häll aloe (sådan man dricker) i en sprayflaska och ha i kylen. Spraya på ansiktet/kroppen/håret lite då o då nu i värmen. Så skönt!!
  • spiritsinlove

De gånger jag har massvis med olja i håret och det ej försvinner med balsam o annat så har jag rengjort med bikarbonat. Då försvinner det alltid.

• spiritsinlove
    Xarxa skrev 2008-06-10 19:55:48 följande:
    Jag har blivit jättetorr på hela kroppen! Vad göra? Jag funderar på att blanda aloe vera och olivolja, kan det vara bra?
    Jag blandar aloe och tistelolja hejvilt och det fungerar superbt 
  • spiritsinlove
    Magrat skrev 2008-06-11 08:41:24 följande:
    Xarxa skrev 2008-06-10 19:55:48 följande:Visst funkar det att blanda, men det blir ju inte helt homogent. Skaka gärna flaskan du har blandningen i innan du tar av den för säkerhets skull. Och gör inte så mycket åt gången.
    Jag blandar som så att jag smörjer in mig med aloe, sen med tistel. Så allt sker på kroppen (har gjort så nu efter dagarna i solen då huden verkligen behövt massa fukt)
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård