• Miss T

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

åh, va spännande! Där har jag aldrig varit förut. Får göra en shopping tur nästa vecka. Tack för länken!

• Miss T

Glass
    Jag har också provat ägg för länge sen. Det blev jättebra! Men efter ett par 2-3 ggr började klia i hårbotten. Någon här sa att det kan va proteinöverskott. Det gick över när jag slutade med ägg. Man kanske inte kan anv hel tiden men bra för håret eftersom det är som inpackning. Har för mig att metoden var lite bökigt så jag valde att prova annat.

• Miss T

Hmm... Ok, det var inte alls lika "hemsk" som jag mindes. Är faktiskt lite sugen på ägg de senaste dagarna men det är inte dags för tvätt än.

Om jag minns rätt hade jag i lite honung och rosmarin i äggen också. Luktade mindre ägg.

• Miss T

För ett tag sedan fick jag ett tips från Lady Dahmer att bara skölja av svettet i håret/hårbotten med vatten när jag duschar. Inte göra WO. Det provade jag igår. Skölja i typ 2-3 min och sen duscha av kroppen. Idag är mitt hår inte rent men desto mindre fett. Trodde det skulle va mer fett. Nu kan jag lungt vänta tills på fre.  

• Miss T
    imsel skrev 2008-06-18 20:22:45 följande:
    men varför ska man göra så istället för wo??när man ändå blöter kan man väl massera, så håller väl kanske håret sig renare längre..
    Jag vill inte tvätta håret utan endast skölja bort svett. Jag försöker fasa ut dagarna mellan hårtvätt. Enda sättet för mitt hår (som är fet) att sluta producera en massa överskott av sebum. Jag tränar ju två ggr i veckan, det är för mkt tvätt även med WO. Imorrn är det tvättdags!
  • Miss T
    sommarochsol skrev 2008-06-22 10:42:14 följande:
    Tänkte bara höra (vet att ni skrivt det förut men hittar inte) med er som älskar kokosolja, vilket märke är det ni använder? Har inte provat den ännu men är väldigt nyfiken (speciellt som många här verkar älska den), skulle vilja ha en bra kroppsolja som går in i huden lätt och snabbt.
    Jag använde Crearomes kokosolja. Enklast att få tag på om du har deras återförsäljare eller på bodystore.
  • Miss T

Måste fråga er om råd. Min kille har mjäll,enligt honom. Så han använder Head&Shoulder. Men jag har upptäckt stora "flingor" i hans hår, ser ut som mjäll men jättestora. Jag tror det är hans hårbotten som flagnar. Kan det stämma? Varför det? Vad ska vi göra? Finns det nån mild schampoo, för jag vet att han inte vill börja med no ´poo. Det gör så ont i mig när jag ser hans hår o hårbotten sådär. Kliar inte det? Fundersam

• Miss T

Glass och Spiritinlove
    Jag vet att Head&Shoulders är fy fy fy. Men så länge jag inte kan hitta ngt bättre vill han inte byta. Jag har tänkt köpa Urtekrams schampo till honom men vet inte om de har nåt mjällschampo.

Det här flingorna, är det hans hårbotten som är så torr att det flagnar? isf får jag göra en inpackning med det samma!!!

• Miss T

Glass
    Är det äppelcidervinäger eller funkar annat vinäger?

Jag tänker be honom borsta igenom håret med svinborsten sen gör jag en grovtvätt åt honom. Men sen då? Hur ofta ska han behöva göra det? Räcker det med en gång? Tänk om det kommer tillbaka? Oj, många frågor....!  Generad

• Miss T

Tack för era råd tjejer!

Han har mellanting mellan blond och rött hår. Just nu är håret ganska långt, har inte klippt sedan slutet av vintern. Ska be honom boka en tid hos frisören. Då vet jag hur jag ska göra. Tack igen.

SaramedM
    Va heter schampoot?

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård