Inlägg från: spiritsinlove |Visa alla inlägg
  • spiritsinlove

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

mejram skrev 2008-06-11 22:40:23 följande:
    spiritsinlove - det ska jag fixa, trodde att det fanns en länk från den första rutintråden.
  • spiritsinlove
    destino skrev 2008-06-12 09:59:52 följande:
    kan man köpa tistelolja på Ica, eller?vill ej beställa då jag har allt annat hemma, kunde ej hitta i nån hälsokost butik???
    Har för mig att du bor i Malmö? 
    Jag har köpt på AG:s på Värnhemstorget, men förmodar att den är varmpressad..
    Jag är också på jakt, meddelar om jag finner någon annanstans. Men testa den  
  • spiritsinlove

Ta bort smink med olja! Det bästa!

T.ex jojoba eller tistel
  • spiritsinlove

Whintra

Vilken tistelolja använder du?
  • spiritsinlove
    Whintra skrev 2008-06-13 21:15:28 följande:
    Den är ekologisk kallpressad från Kung Markatta. Köper den på hälsokosten, 45:– för 500 ml, ett kap helt klart Använder min tistel/ricinblandning som duscholja till hela familjen, intim"tvål", sminkbortagning + OCM. Den är så lätt att skölja bort så man blir inte kladdig efteråt, bara mjuk
    Ja jag köpte (sämre) tistel på Coop..men jag ska bege mig till en ekoshop snarast och införskaffa. De har Kung Markatta så det ska nog finnas. I  tistel!
  • spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-06-14 21:13:15 följande:
    Har för mig du bor i/nära göteborg. Menar du den som ligger nära prinsgatan i Linné?
    Jag kommer från Gbg men bor i Malmö Ska kolla här i Malmoe först, sen får det bli Gbg om jag ej finner det jag ska. Vilken butik menar du?
    Jag har en blogg. Be snällt i min inbox om du vill ha lösenordet.
  • spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-06-14 21:31:23 följande:
    Jag menar denna: Kooperativ Handel Fram, Nordenskiöldsgatan 18. Det är de som säljer m-kopp från amandasintima.
    Ok..jag har ingen aning om vilken det är..
    Vet att det finns en på Magasinsgatan..och så Solrosen i Kålltorp också
  • spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-06-14 21:40:14 följande:
    Ah, just det! Solrosen har jag glömt bort. Undrar om dem har andra märken. Crearome är en aning dyr. Vad heter den som ligger i Magasingatan? 
    www.ekostore.se/
    Om du vet var R.o.o.m låg innan?
  • spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-06-14 21:55:04 följande:
    åh, va spännande! Där har jag aldrig varit förut. Får göra en shopping tur nästa vecka. Tack för länken!
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård