• Miss T

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

SaramedM
    Det står ingen innehållsförteckning på apotekets hemsida. Vet du om det är ngt "förbjudet" med i den? Tex alkohol, SLS eller ngt som vi no poo undviker.

• Miss T

Tack för länken No matter. Tänkte aldrig på att gå in på ACO hemsida. *trög i hjärnan idag* Oj, det är både sulfat och alkohol i den. Fundersam

• Miss T

Pormoicheia
    Vilka sidor har du kollat i hittills? Jag har tyvärr inga länkar att ge dig men borde inte myndigheterna (miljöverket eller hälso-ngt, hoppas du förstår vad jag menar) ha nån sida eller länk på saker tex miljöfarliga ämnen.

• Miss T

Magrat
    fy va hemsk! Tack för konkret exempel. Det ska jag berätta om. Stod det ngt om vilka schampo som inte är miljöfarliga?

• Miss T
    Emre o Leo skrev 2008-06-22 22:42:44 följande:
    Hittade en intressant sida, tänkte dela med mig ifall ni inte sett: www.aftonbladet.se/sofismode/article142455.ab Nån som testat den/liknande hårinpackning?
    Det stod att man ska skölja med varmt vatten. Men då stelnar ju ägget och bli äggröra. Eller menar dem skölja bort oljan med varmt vatten.
  • Miss T
    Magrat skrev 2008-06-23 10:28:44 följande:
    De lyckades faktiskt skriva kallt vatten för oljeskölj (varmt vatten och olja i håret vill jag minnas blir konstigt). Nej, det står faktiskt varmt vatten för att skölja ut ägget. Författaren kanske gillar äggröra? Och de har missat att det ska vara kallt vatten som sista sköljvatten.
    Haha! Stackars dem som provar det. Kul med äggröra som avslutning. Varför blir det konstigt att skölja bort olja med varmt vatten?  Trodde man ska göra det. Är kallt vatten bättre?

Tror faktiskt jag har den boken,som artikeln hänvisade till. Ska kolla om det stämmer. Hihi. 
  • Miss T

Måste fråga er om en sak!
    Jag ska göra en titthålsoperation nu på torsdag. Jag har fått order om att duscha mig med klorhexidintvål,DesCutan på ons (morgon + kväll och sen tors morgon. Jag ska göra 3 sk dubbelduschar. Vet ni om den tvålen torkar ut håret mkt? Ska jag göra en inpackning eller ngt senare när jag kommit hem.

• Miss T

Imsel
    Enligt anvisningen ska jag tvätta kroppen och håret med den svampen/tvålen.

• Miss T

Ok tack för hjälpen. Får hoppas det inte torkar ut för mkt!

• Miss T
    imsel skrev 2008-06-24 18:31:41 följande:
    Okej..Men du kan väl kanske göra nån inpackning innan?Eller kanske ha i olja före??Och sen när operationen är klar kan du göra ännu en inpackning?
    Jo, jag har funderat på det, inpackning innan men det är lite försent nu. Känns som att jag får göra det nån dag innan för att det ska hjälpa. Operationen är ju på tors. Får göra en mega inpackning efteråt istället.
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård