No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
SaramedM
Det står ingen innehållsförteckning på apotekets hemsida. Vet du om det är ngt "förbjudet" med i den? Tex alkohol, SLS eller ngt som vi no poo undviker.
SaramedM
Det står ingen innehållsförteckning på apotekets hemsida. Vet du om det är ngt "förbjudet" med i den? Tex alkohol, SLS eller ngt som vi no poo undviker.
Tack för länken No matter. Tänkte aldrig på att gå in på ACO hemsida. *trög i hjärnan idag* Oj, det är både sulfat och alkohol i den.
Pormoicheia
Vilka sidor har du kollat i hittills? Jag har tyvärr inga länkar att ge dig men borde inte myndigheterna (miljöverket eller hälso-ngt, hoppas du förstår vad jag menar) ha nån sida eller länk på saker tex miljöfarliga ämnen.
Magrat
fy va hemsk! Tack för konkret exempel. Det ska jag berätta om. Stod det ngt om vilka schampo som inte är miljöfarliga?
Måste fråga er om en sak!
Jag ska göra en titthålsoperation nu på torsdag. Jag har fått order om att duscha mig med klorhexidintvål,DesCutan på ons (morgon + kväll och sen tors morgon. Jag ska göra 3 sk dubbelduschar. Vet ni om den tvålen torkar ut håret mkt? Ska jag göra en inpackning eller ngt senare när jag kommit hem.
Imsel
Enligt anvisningen ska jag tvätta kroppen och håret med den svampen/tvålen.
Ok tack för hjälpen. Får hoppas det inte torkar ut för mkt!