• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • myspace

jag heter lenita,o har bara träffat en till lenita på mina snart 24 år...men vet inte hur många som egentligen heter det..

• Saraia
    Zeraphia skrev 2008-07-05 06:11:42 följande:
    Segol vet jag att vi har några, och Leontine.
    Leontine har vi oxå i släkten! (mormors andra namn)
  • HelenaG

Min mormor hette Käthe (uttalas utan e på slutet). Har inte hört någon annan med det namnet.

• Sweetheart

På min sambos sida så har vi en Haqvin, Vieuxtemps och Artot... de måste ju vara lite ovanliga ändå? Jag trodde de var ett skämt från början, men de heter så (han släktforskar).

• Sajom
    Jungblom skrev 2008-07-05 05:48:25 följande:
    Inte i min släkt men ett riktigt ovanligt namn är Idon endast 1 person i Sverige
    Det hette sambons farfar. . Ovanligaste namnet i min släkt måste nog vara Allert. Givet andranamn om vi får en pojke nån gång.
  • 76Åsa

Japp! Jag har ett ovanligt namn i min släkt!
    Wirgon!
    Min farfar hette det som tilltalsnamn.
    Min pappa heter det som andra namnn och är den enda i sverige-
    Mina tvillingpojkar fick Wirgon som andranamn oxå. så nu finns det 3 i hela landet! Men ingen som tilltalsnamn!
    Ovanligt ellerhur?

• 76Åsa

Måste oxå berätta.. mina farmor heter Elesiv. Ganska ovanligt ändå.

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?