Byte av skola.
Min sotter som fyller åtta nu snart, går i tvåan.
Hon har gått i samma klass sen förskolan, men inte i dagis innan. Jag är en hemma mamma så mina barn behöver inte gå på dagis, vilket jag tycker är bra o de funkar fint.
Hon har aldrig kommti in ordentligt i klassen, inte direkt några vänner. Hon är blyg, tyst o lugn. Envis o lite tjurig ibland. En liten pojkflicka är hon oxå. O de verkar som att hon inte har blicit accepterad för den hon är.
Hon har många gånger varit ledsen o vägrat gå till skolan, hon har lite svårt att berätta varför, men jag har ju hela tiden förstått att hon inte trivs.
Klassen är en stök klass.. o mycket skrik o bråk o fult språk. När jag varit i skolan så känner jag att miljön är jobbig, o att min dotter som är rätt känslig kanske inte klarar den miljön.
Nä rjag prata mer skolan har jag ju fått höra att eftersom hon inte3 gått på dagis så har inte samma förutsättningar.. Vilket jag inte tror på.. O de vill gärna skyllla på henne lite.. hur de nu kan göra de..
Nu ialla fall så har hon börjat berätta att vissa ibland slår henne.. retar henne för att hon gör killgrejjor, hon spelar fotboll bla, i ett tjejlag.
Jag har tjatat på skolan, o försökt få nån form av förändring, men de blir inet bättre.. O nu tycker jag de gått för långt..
Nu vill jag byta skola, men den skolan jag vil byta til ligger en bit bort, innebär att man får cykla i kasnke tio minuter, eller gå, då tar de 20 kasnek.. Vi har ingen bil så jag kna inte köra henne.. Min man tycker de är ett dåligt alernativ. Medan jag känner att kan de va värt att ha de längre til skolan o må bra o trivas än att må skit o ha de nära.. ???
Grejjen är att våra två äldre barn gått i skolan som jag vil byta till.. o då va jag inte nöjd heller.. Men de berodde på den klass de gick i.. den va hemsk..
Lite svamligt kasnke , men de känns bra o skriva av sej :)
Men vad tror ni, är de nån som bytt skola på sitt barn till en skola som ligger längre bort, o fått de bra??
Eller nån som bara har nåt klokt att säga :)
Kram