• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Senap

Shit. Nu när jag tänkter efter så rider ju min sambo. Kommer han lämna mig för en man?
    Fast jag är ju iofs ingenjör och snart teknisk doktor så det kanske tar ut varandra.

My sugar is raw
  • xxmeyaxx
    Shoegirl skrev 2008-12-10 11:03:25 följande:
    japp
    på så vis.
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • rasputinssilver

oj oj jag köpte en röd spis till mina små söner förra julen och nej jag tror inte de blir bögar för det, gav till och med en av dem en docka

• LAV0LINA

I och för sig, det kanske han blir!
    En röd spis garanterar ju att han blir bög, men en blå har ju liksom killfärgen kvar så det är ju inte säkert att han då tar steget fullt ut...

Köper du en rosa spis så blir han transsexuell, det har jag hört av min systers kompis hundtränares kusins farmor så det måste vara sant!!!

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 11:02:50 följande:
    Kanske han bara blir bi då?
  • almn
    rasputinssilver skrev 2008-12-10 11:05:21 följande:
    oj oj jag köpte en röd spis till mina små söner förra julen och nej jag tror inte de blir bögar för det, gav till och med en av dem en docka
    Inser du inte hur du har lett dina barn i fördärvet!?
    Livet är en möjlighet, inte en plikt. almn.bloggspace.se
  • xxmeyaxx
    miaelund skrev 2008-12-10 11:04:21 följande:
    OJ OJ OJ va elak du är som tänker "böga" till honom redan som barn, räcker det inte att dagis fördärvar de små genom att låta pojkarna leka vid spisen?!  
    jag har tänkt på det!
  • miaelund
    LAV0LINA skrev 2008-12-10 11:05:51 följande:
    I och för sig, det kanske han blir! En röd spis garanterar ju att han blir bög, men en blå har ju liksom killfärgen kvar så det är ju inte säkert att han då tar steget fullt ut... Köper du en rosa spis så blir han transsexuell, det har jag hört av min systers kompis hundtränares kusins farmor så det måste vara sant!!!
    Hahahahaaaaa!!!!!

eller, om du hört det från en sån säker källa måste det ju vara sant
    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07, matte t Lisa o Greta.
  • xxmeyaxx
    Meria skrev 2008-12-10 11:04:26 följande:
    Nej men det är väl klart att han blir gay av sånt? Själv upprörde jag en massa släkt när Loke på senaste släktkalaset hade ROSA strumpor på sig. Vet inte riktigt vad jag tänkte, för i mitt huvud var det strumpor som strumpor, men innebörden går visst djupare än så.
    rosa strumpor, är du från vettet?
    det är ju dömt till homosexualitet
  • xxmeyaxx
    almn skrev 2008-12-10 11:04:27 följande:
    Det vore ju hemskt!!
    galet illa!
  • Puma86

Jazza skrev 2008-12-10 11:01:51 följande:

Puma86 skrev 2008-12-10 10:58:51 följande:
    Tycker inte att du tar TS oro riktigt på allvar....
    På vilket sätt tar ja d inte på allvar?
    Man får nog ta sig en tankeställare om man tänker på d sättet, lr ta reda på fakta hur d e egentligen är! Ett barn blir inte homosexuellt bara sådär helt plötsligt när dom blir äldre pga av hur man blivit upppostrad. D är en sexuell läggning som man föds med men som man upptäcker först när man blir äldre! D spelar inte roll om man klär pojken i d mest pojkigaste kläder, ger honom "pojkiga" leksaker, lr förbjuder honom från nått man tycker är bögigt! Alla är sina egna personer och för en förälder att hindra sitt barn från att vara precis den den är är ju inte d minsta humant!
    Men visst är man så rädd och oinformerad så köp inget som kan klassas som "tjejigt" men tyvär så spelar d ingen roll.. är han bög så är han! D finns inget som kan ändra på d!
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?