• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Perry the Platypus
    EKJ76 skrev 2008-12-10 12:40:36 följande:
    Precis! Du kanske rentutav borde uppmuntra honom! Köpa en rosa fjäderboa och lite sånt..
    Igår fick han likadana rosa foppatofflor som jag har och han sprang lyckligt runt i dem ända till läggdags. Sååååå söt var han i sina rosa tofflor!!

Men bög, det lär han bli.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • xxmeyaxx
    Perry the Platypus skrev 2008-12-10 12:42:44 följande:
    Igår fick han likadana rosa foppatofflor som jag har och han sprang lyckligt runt i dem ända till läggdags. Sååååå söt var han i sina rosa tofflor!!Men bög, det lär han bli.
    och om han inte vill.. hota med att han blir av med veckopengen
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • Rigmor Mortis

Ännuenprick skrev 2008-12-10 12:40:01 följande:

Va! Har du honom på dagis! Vet du inte att de kör med en massa jämställdhetssnack på de där kommunistiska inrättningarna. *Ger upp*
    Se upp för kommunistiska dagis!

• Kaprifolen

PigeonP skrev 2008-12-10 12:37:20 följande:

Kaprifolen skrev 2008-12-10 12:35:18 följande:
    Nej! Så får du inte tänka! Låt honom inte förtrycka dig! Du har rätt till MINST 20 kronor i månaden i fickpeng!
    Önskar jag vågade vara lika frispråkig som dig. Men han är ju mitt allt, tänk om han inte vill vara med mig sen? Hur ska jag då klara mig? Nej, jag våger inte ställa krav på honom, jag har ju allt att förlora på det...
  • Perry the Platypus
    Kaprifolen skrev 2008-12-10 12:44:15 följande:
     Önskar jag vågade vara lika frispråkig som dig. Men han är ju mitt allt, tänk om han inte vill vara med mig sen? Hur ska jag då klara mig? Nej, jag våger inte ställa krav på honom, jag har ju allt att förlora på det...
    *ryser*
    (¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • fililo

en spis??? är du tokig...nä inte blir han bög, men det finns risk att han blir en riktig kärring

• fairyfloss

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 12:39:25 följande:

men då lämnar han ju mig och drar till irak. plus att där finns det ju BARA karlar.. i militären alltså. snacka om att öka risken..
    Jaaa det är ju sant förstås. Hmm hur ska vi lösa det här? Han kan bli polis istället?
  • xxmeyaxx
    fairyfloss skrev 2008-12-10 12:45:11 följande:
    xxmeyaxx skrev 2008-12-10 12:39:25 följande: Jaaa det är ju sant förstås. Hmm hur ska vi lösa det här? Han kan bli polis istället?
    hm. först tänkte jag att det var okej.. men om han blir RIDANDE polis
  • FreeForAll

Fraggelgirl skrev 2008-12-10 12:40:39 följande:

Har inte läst alla sidor...men vad för leksaker barnen leker med avgör inte vilken sexuell läggning dem har. Jag lekte med svärd och krigade och bilar.
    Gissar på att du knappast kan va stright idag då
  • Jennyrövardotter

Alltså helt allvarligt, den här tråden borde ju ligga i sandlådan. Vad är det för puckon som påstår att man kan bli homosexuell för en leksaks spis? Och om han nu skulle bli det, vad spelar det för roll? och jag kan lova att det i så fall inte berodde på spisen.

Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?