• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Angelika Miami
    Svar på #301
    Sorgligt att man tänker så, verkligen sorgligt. Stäng tråden, swer du inte att det är ett stort jävla skämt???
  • JackAnneli

Så länge barnet trivs och har roligt med sina leksaker så får man kanske ta risken att han blir bög i så fall eller? Han leker ju ändå på dagis.....
    Trött jagb lir. köp en spis till ungen han kommer ju bli så glad då. Så kan han ju laga met till er och känna sig duktig;)

• FreeForAll
    Marinero skrev 2008-12-10 13:16:15 följande:
    Haha jag älskade att leka med bilar när jag va liten och jag har inte blivit flata så vitt jag vet Kan tillägga att jag hatade dockor, jag slog dom!
    Du ljuger! Tjejer kan inte hata dockor!
  • Mamasnest
    Saaaraa skrev 2008-12-10 13:19:37 följande:
    Tråden ligger ju i sandlådan :)Angelika Miami skrev 2008-12-10 13:16:14 följande: Jag köpte en spis till dottern, men inte för att hon ska leka utan för att hon måste förstå att det är hennes uppgift i livet att stå vid spisen att laga mat. Köp inte en till din son, för då blir ju hela systemet fel!
    Bra jobbat, de ska lära sig i tid!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Jazza

Saaaraa skrev 2008-12-10 13:19:37 följande:

Tråden ligger ju i sandlådan :)Angelika Miami skrev 2008-12-10 13:16:14 följande:
    Jag köpte en spis till dottern, men inte för att hon ska leka utan för att hon måste förstå att det är hennes uppgift i livet att stå vid spisen att laga mat. Köp inte en till din son, för då blir ju hela systemet fel!
    Glöm inte tajt kjol... hon skall inte kunna ta för många steg från spisen, vet du..
  • Kajsan

Förmodligen inte men varför chansa?
    För det första KAN han ju bli bög.
    För det andra, vem vill ha spis till en kille? Han behöver väl inte lära sig laga mat, det kommer han väl ha en fru till?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Jazza

Angelika Miami skrev 2008-12-10 13:20:49 följande:

Svar på #301Sorgligt att man tänker så, verkligen sorgligt. Stäng tråden, swer du inte att det är ett stort jävla skämt???
    Ser inte DU det?
  • Mamasnest
    Jazza skrev 2008-12-10 13:21:52 följande:
    Saaaraa skrev 2008-12-10 13:19:37 följande: Glöm inte tajt kjol... hon skall inte kunna ta för många steg från spisen, vet du..
    Men om kjolen är för tight kan hon ju inte stå vid spisen och föda barn, vem ska då laga maten när hon föder? *orolig*
    Trebarnsmamma på heltid
  • Perry the Platypus
    Bidosas skrev 2008-12-10 13:18:16 följande:
    sånt där skojar man väl inte om???
    Får man inte skoja om homosexualitet???
    (¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?