• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Mentolist

Vad upprörd jag blir nu! Jag hoppas INTE att personalen på förskolan uppmuntrar din son till att leka med spisen, utan punktmarkerar honom så fort han kommer i närheten. Du vet, en nätt elstöt eller så. Om de inte försöker stoppa honom tycker jag genast du ska byta förskola, för de ska ju faktiskt se till barnets bästa!!!

Nej, hans intresse för spisen visar att det redan är för sent för honom. Han har en för nära relation till dig och hatar sin pappa. Det behöver man inte vara psykolog för att inse. Jag beklagar =(.

• Dark star

Men herregud att leka med "tjejiga" saker gör ingen pojke blir bög, skulle han nu bli bög eller om han är bög så är det ingenting du kan göra åt iaf, isf är det bara att gilla läget och stötta honom som en förälder bör göra i ALLA lägen.

• Tokfrjant

HÄR ser ni TYDLIGT hur det ska vara!
    Flickor leker med dockor och pojkar är superman!

• xxmeyaxx

Okej. Där kommer det en tår..

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • Decnet

Jag tror sannorlikheten för att han skall bli Bög av en spis är lika stor som att han kommer börja aga sina framtida barn om han får ett skärp..

• kiron

Oj då blir min son nog oxå bög,,, han ska få en dammsugare

Hugo 070421 & knodden i magen bf 090207
  • Kaprifolen

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 13:39:44 följande:

Jag sitter fortfarande och skrattar så fort jag tänker på det.
    Ja, den är nog svårslagen! :D
  • Jazza

Dark star skrev 2008-12-10 13:42:08 följande:

Men herregud att leka med "tjejiga" saker gör ingen pojke blir bög, skulle han nu bli bög eller om han är bög så är det ingenting du kan göra åt iaf, isf är det bara att gilla läget och stötta honom som en förälder bör göra i ALLA lägen.
    och hjälpa till att spraya upp luggen fint...just det!!
  • Bidosas
    Dark star skrev 2008-12-10 13:42:08 följande:
    för många "T"n i ordet Inte "STÖTTA", utan

STÖTA bort sonen... om han blir bög...
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • xxmeyaxx

Nä. Nu får jag ont i magen.. Bara tanken.
    Fan, folk kommer tycka att jag är dum i huvudet som går och gapskrattar hela vägen till dagis. Kommer inte kunna släppa det här med spindelmannen, morret och studierna om barnet och köket...

Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?