• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • xxmeyaxx

Censur,
    det är kört för din del. Jag menar, smycken överhuvudtaget!

- Blod, det har man i huvudet. Inte i ögonen (citat av min lillebror Hampus, då 4 år)
  • Censur
    xxmeyaxx skrev 2008-12-10 21:29:37 följande:
    Censur, det är kört för din del. Jag menar, smycken överhuvudtaget!
    Men.... Scccchh! NU blir jag jävligt nervös. Jag vill inte att mina barn ska bli.... annorlunda. Jag ska kasta skiten direkt!
    Inga fjollor under mitt tak! Vad är nästa steg? Döttrarnas rosa klänningar?
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • xxmeyaxx
    Censur skrev 2008-12-10 21:57:29 följande:
    Men.... Scccchh! NU blir jag jävligt nervös. Jag vill inte att mina barn ska bli.... annorlunda. Jag ska kasta skiten direkt!Inga fjollor under mitt tak! Vad är nästa steg? Döttrarnas rosa klänningar?
    Jag har redan sett honom i dom i båda.. samtidigt!
    - Blod, det har man i huvudet. Inte i ögonen (citat av min lillebror Hampus, då 4 år)
  • Sanna Gosing

Ge honom en hembränningsapparat om han nu nödvändigtvis måste hålla sig i de regionerna.

• xxmeyaxx
    Sanna Gosing skrev 2008-12-10 22:03:59 följande:
    Ge honom en hembränningsapparat om han nu nödvändigtvis måste hålla sig i de regionerna.
    så han ska bli en homosexuell alkoholist?
  • Silverkatten06

Nä, nu är jag upprörd! När jag hämtade sonen idag sa jag till personalen att sonen inte längre får leka med spisen eller dockorna utan ska brottas, spela fotboll och sånt istället. De sa att de inte kunde hindra honom! Vad f*n är det för personal egentligen? Fick de diplomet på postorder, eller? Är inte min vilja som förälder deras lag? 

Sa att jag skulle anmäla till rektorn och få henne sparkad, men hon påstod att rektorn höll med henne, att det tom stod i läroplanen att de ska få leka med spisar. Genus-nånting blajade hon om. Är detta sant? Vi måste ju byta regering omedelbart, vilket parti ska man rösta på nästa gång för att få till en ändring?
  • Censur
    Silverkatten06 skrev 2008-12-10 22:04:56 följande:
    Nä, nu är jag upprörd! När jag hämtade sonen idag sa jag till personalen att sonen inte längre får leka med spisen eller dockorna utan ska brottas, spela fotboll och sånt istället. De sa att de inte kunde hindra honom! Vad f*n är det för personal egentligen? Fick de diplomet på postorder, eller? Är inte min vilja som förälder deras lag?  Sa att jag skulle anmäla till rektorn och få henne sparkad, men hon påstod att rektorn höll med henne, att det tom stod i läroplanen att de ska få leka med spisar. Genus-nånting blajade hon om. Är detta sant? Vi måste ju byta regering omedelbart, vilket parti ska man rösta på nästa gång för att få till en ändring?
    kristdemokraterna?

Jag är på din sida iaf....
    Jävla skitdagis som ska börja tjafsa om jämställdhet och sånt... Var får de allt ifrån?
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • xxmeyaxx

Ja, inte Vänstern i alla fall. Där är det ju jämställt så det svänger om det.

• xxmeyaxx

Jaa! KD ska vi rösta på. Vi får försöka få Hägglund att förstå att de inte behöver de där jäkla Moderaterna, Folkpartiet och Centern.. onödiga partier. RÖSTA PÅ KD!

• xxmeyaxx
    Censur skrev 2008-12-10 22:06:13 följande:
    kristdemokraterna?Jag är på din sida iaf....Jävla skitdagis som ska börja tjafsa om jämställdhet och sånt... Var får de allt ifrån?
    Från Lars Ohly såklart. Och Gudrun från FI.. var trodde du?
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?