• Anonym

VUL idag i v.7...såg inget foster eller hjärtslag!

Gjorde VUL idag, trodde att jag var i vecka 7.
    Läkaren såg varken hjärta eller foster.
    Han trodde att det var ett mf eller att jag var mycket kortare gången än vad jag trodde. Han trodde på 4 fulla veckor (alltså vecka 5).

Finns det någon som fått liknande komplikationer och hur gick det för er?
    Ska komma tillbaks den 29/12 och göra ett nytt VUL.

• Svar på tråden VUL idag i v.7...såg inget foster eller hjärtslag!
  • Anonym (ja)

hade så och var kortare gången än jag trodde. Fick förklarat att ägget kan sitta länge i äggledare och det är svårt att säga exaxt. vart en bebbis trots att de i princip antydde att det skulle bli MF. Lycka till

• Anonym

Jag har fått tre mf men där har varit ett foster på alla graviditeter och på de sista två grav såg vi hjärtljud men jag var två veckor efter jämfört med mensen.
    Det kan vara att det var för tidigt för på ena grav såg vi inget hjärtljud men veckan efter var det där. Hjärtljud kan man se tidigtast i v. 5-6. Nästa gång finns det kanske något..
    Jag håller tummarna...
    Kram

• Anonym (A)

Sist när jag blev gravid så skulle jag ha varit gravid i 7+8 alltså vecka 8 om jag räknade efter senaste mens. När jag kom in på vul så såg dem bara en fostersäck?. De trodde att det var en ofostrig graviditet. När jag kom in veckan efter så såg vi ett foster med hjärtslag och jag var i vecka 6 så veckan innan var jag alltså i vecka 5. Ge inte upp hopper och lycka till!

• Anonym (A)

Oj skrev fel inte 7+8 utan 7+6

• Anonym
    Anonym (A) skrev 2008-12-19 11:57:23 följande:
    Sist när jag blev gravid så skulle jag ha varit gravid i 7+8 alltså vecka 8 om jag räknade efter senaste mens. När jag kom in på vul så såg dem bara en fostersäck?. De trodde att det var en ofostrig graviditet. När jag kom in veckan efter så såg vi ett foster med hjärtslag och jag var i vecka 6 så veckan innan var jag alltså i vecka 5. Ge inte upp hopper och lycka till!

Åh...vilken lycka!

Hoppet är det sista som lämnar mig, så jag håller tummarna och försöker tänka positivt!

Sa läkarna hur det kunde bli sån skillnad på veckor?

• Lady Gaga

när jag gjorde vul pga blödning så trodde jag att jag var i v11, men det visade sig att jag bara var i tidig v9. Din äl kan ha skett senare än beräknat.

Bättre bly än illa fäkta
  • Anonym

Men jag använde ÄL-test och fick fullt utslag den 25/11.
    Kan det ta lång tid för ägget att fästa i livmodern?

• Anonym (KLO)

Hej om man tittar på graviditetskalendern och matar in de uppgifter om när du hade ÄL så är du inte mer än i vecka 5+3. Och då räknat att du hade det precis det datumet, hade du det senare så är du ännu mindre gången.
    Kanske därför de inte såg något på VUL. Då är det för tidigt att se något öht.

• Ova

Jag använde också ÄL-test, men var inte så långt gången som jag trodde.Gjorde vul pga blödningar och då såg de inget foster. Efter 10 fruktansvärda dagar gjorde vi nytt vul och då syntes hon. Hade sedan fler blödningar, men nu har jag en liten prinsessa på 2,5 vecka som sover i min famn. Lycka till!

Svar på tråden VUL idag i v.7...såg inget foster eller hjärtslag!