• Ninja05

Någon fler som en hinna spruckit på tidigt i graviditeten?

Är i v.23 nu.

I v 21 forsade det ur mig minst 3-4 dl vatten, blev livrädd , fick komma in på kontroll och det visade sig vara en hinna som spruckit. Det kom inget mer, blev hemskickad med order om att höra av mig till förlossningen direkt om jag fick sd som gjorde ont.

Någon fler som varit med om detta? Hur har det gått för er med allt?, kom bebis som beräknat?

Jag blev livrädd, visste inte ens att man kunde ha två hinnor, jag tänkte att okej, nu är det kört vattnet har gått.. Men nu är jag lite lugnare..

• Svar på tråden Någon fler som en hinna spruckit på tidigt i graviditeten?
  • Ninja05

Va...jag som trodde det var relativt "vanligt" att detta hände...:S

• AmandaaElisabeth

jag var i v.22 när en hinna sprack!
    Kom in på fredags natten och fick stanna kvar tills på måndagen var tvungen att ligga ner på rygg hela tiden utom när jag var tvungen att gå på toaletten!
    Jag får fortfarande inte lyfta tungt och när jag känner att kroppen är trött och inte orkar mer måste jag vila för inte samma sak ska hända igen!
    Tycker synd om dig, ligg ner mycket och ta de lungt med att lyfta :)

• Ninja05

Heej, tack för ditt svar Oj, det var stränga bud. Jag behövde inte ligga stilla eller så. Eller jo när jag blev hemskickad sa dem sängläge ett dygn men sen skulle det vara ok sålänge jag inte fick onda sd..

Så svårt att ligga också med en 3 åring hemma.. men för mig kom inget mer vatten så jag antar att jag "lugnade" mig lite pga det.

Hur har det gått för dig nu? Du får inte lyfta tungt, men har dem sagt något mer du bör tänka på?
    Hoppas allt går bra för dig och den lille i magen!

JohansAmandaa skrev 2009-02-10 20:41:58 följande:
    jag var i v.22 när en hinna sprack! Kom in på fredags natten och fick stanna kvar tills på måndagen var tvungen att ligga ner på rygg hela tiden utom när jag var tvungen att gå på toaletten! Jag får fortfarande inte lyfta tungt och när jag känner att kroppen är trött och inte orkar mer måste jag vila för inte samma sak ska hända igen! Tycker synd om dig, ligg ner mycket och ta de lungt med att lyfta :)
  • Ninja05

Just det...har börjat tänka lite på när det blir "blött" i trosan som det blir ibland. Men knappar bara in mig på fl, och hoppas på att det är vattninga flytningar

• Ninja05

Men fick du några mer restirktioner med dig hem än att inte lyfta tungt och att ligga mkt?
    Sa dem att det skulle finnas någon risk med att en hinna spruckit?

JohansAmandaa skrev 2009-02-10 20:57:46 följande:
    hehe okej. samma här ;)
  • Ninja05

Nån fler som varit med om detta?

• Ninja05

Konstigt. är väl inte så vanligt iaf då...:S

• Minleon

Hur har det gått för er ? 

jag har samma dilemma just nu, det rann ut fostervatten idag på morgonen och fortsatte komma lite under kvällen. På ultraljudsbilderna såg det normalt ut. Men den stora risken finns ju fortfarande kvar. känner mig helt förstörd. 

Svar på tråden Någon fler som en hinna spruckit på tidigt i graviditeten?