• Anonym (fundersam)

För tidigt att gifta sig när man 20år?

Ja som rubriken låter. Är det för tidigt att gifta sig när man är 20år? Min syster har precis fyllt tjugo och dom planerar nu bröllop.

Jag känner att det är lite väl tidigt men jag förstår samtidigt min syster som verkligen älskar sin kille och vill gifta sig med honom.

Någon annan som samtycker eller misstycker?

Tacksam för svar:)

P.s vet inte om jag har lagt det i rätt ämne D.s

• Svar på tråden För tidigt att gifta sig när man 20år?
  • Anonym (hömm)

Vadå för tidigt?! Själv förstår jag inte det där med "för tidigt för att gifta sig".
    Känner hon att det är rätt man för henne så är det det.

• Schnooglewookiemush

Hon är myndig och får enligt lag gifta sig. Låt henne göra vad hon vill med sitt liv. Var glad över att hon har hittat sitt livs kärlek.

• Anonym

det viktigaste är väl om det känns rätt el inte
    hur länga har de varit ihop

åldern tycker jag har mindre roll, finns ju inga garantier för att de kommer leva ihop resten av livet vare sig brudparet är 20 el 40.

• Anonym

Ja, jag tycker att det är för tidigt.
    Jag var själv 21 när jag gifte mig och nu i efterhand känner jag att det var alldeles för tidigt.
    Ångrar faktiskt att jag gjorde det då.

• Anonym (fundersam)

Ja jag är jätte glad för hennes skull:) hon verkligen förtjänar att få det bästa och hennes kille är helt underbar! Han gör allt för henne. Dom har varit tillsammans i 1,5 år.

Jag bara undrar vad släkten kommer tänka :S Dom har inte berättat för någon att det planeras bröllop. Jag är den enda som vet. Så släkten får reda på det när inbjudningskorten kommer.

Hur hade ni reagerat om er 20åriga dotter skulle gifta sig? Positivt eller negativt?

Vill inte att hon ska få en massa negativit nu när hon e så lycklig:)

• Schnooglewookiemush
    Anonym (fundersam) skrev 2009-04-15 10:41:38 följande:
    Ja jag är jätte glad för hennes skull:) hon verkligen förtjänar att få det bästa och hennes kille är helt underbar! Han gör allt för henne. Dom har varit tillsammans i 1,5 år. Jag bara undrar vad släkten kommer tänka :S Dom har inte berättat för någon att det planeras bröllop. Jag är den enda som vet. Så släkten får reda på det när inbjudningskorten kommer. Hur hade ni reagerat om er 20åriga dotter skulle gifta sig? Positivt eller negativt? Vill inte att hon ska få en massa negativit nu när hon e så lycklig:)
    Min syster gifte sig när hon var 21, ingen reagerade negativt. Alla vara glada.
  • Anonym

Jag blir själv 21 år i år. Jag har en sambo som är lika gamal, vi har båda utbildning, vi har fyra år bakom oss, vi letar hus, han har fast tjänst jag har timanställning, vi väntar bebis har två hundar och häst. Vi planerar att gifta oss i sommar eller till hösten. Vi har ett stadigt och stabilt förhållande och ser oss inte för unga för att gifta oss.

• Anonym

Nej det är inte för tidigt.
    Jag gifte mig när jag var 28 fast hade lika gärna kunnat gifta mig när jag var 16 med samma man.
    Man känner om det är rätt.

• Beckiz86

Jag är 22 år och ska gifta mig i oktober Så 20 är inte alls för tidigt, så länge dom verkligen har tänkt igenom det hela

Hade hon varit min dotter så hade jag nog rådt henne att vänta lite, efter 1,5 år så är det fortfarande såå mycket man inte vet om sin partner.
    (Jag och min sambo som även är pappa till min son, har jag vart tillsammans med i 6 år)

• Spookie

Det beror väl alltid på vilka det är som gifter sig. En del människor borde inte gifta sig trots att de är 55+. Det handlar inte om ålder, det handlar om beslut, känslor, trohet och att kunna skratta tillsammans.

Jag gifte mig vid 21 års ålder (ok, det var ett halvår sedan, jag är inte mycket klokare nu), men det har jag inte ångrat en sekund. Har varit tillsammans med min man i sex år och var sambo ett år innan vi gifte oss.

Visst får man reaktioner, men de flesta var faktiskt positiva. Folk hade vant sig vid att det alltid var vi två, så att vi gifte oss förändrade inte så mycket på den punkten.

Det som är viktigt när man gifter sig som ung är att känna att man kan möta de eventuella fördomar som man kommer att möta. Är man nöjd med sitt liv är det inget problem, låt inte andra få dig att tvivla på det med sina kommentarer. Alla väljer sin väg.

Svar på tråden För tidigt att gifta sig när man 20år?