Inlägg från: mammamaj |Visa alla inlägg
  • mammamaj

Infektion i bröstet? (Smärta under amningen)

sitter med sår å infektion jag med! Först fick jag svar ifrån bvc att det var mjölken som rann till mellan amningarna och att det var därför jag hade ont.. gick så i ett par tre veckor innan jag inte stod ut mer å ringde till BB för hjälp. Fick då svampmedicin å åt det i 1.5 veckor innan jag ringde tillbaka å fick penicillin för inflamation i bröstet.... kunde då inte amma satt å pumpa. Har nu kunnat amma till och från i ett par dagar å har ätit penicilllin i 5 dagar alltså hälften. Hoppas hoppas att det blir bra igen! för nu är man ju så rädd att det ska göra jätte ont när man lägger sonen vid bröstet så man spänner sig ju så... men det har gått ganska bra *peppar peppar*

• mammamaj

Katharina: nä ingen odling är tagen varken på bvc eller bb... så ja jag hoppas att det löser sig! *håller tummarna hårt*

• mammamaj

jo... har ammat inatt, i morse å nu vid 10... nu är jag öm nästa mål blir flaska. har en sväng urpumpat, sen blir det nog ersättning å pumpning resten av dagen så jag kan fixa nattmålet å morgonmålet... men man får vara glad för det som man kan amma.
    Börjar tappa tron om att penicillinet hjälperbort såren å läker dem... men det kanske inte är meningen heller med tabletterna, men hur i hela friden ska såren kunna läka?!? Killen kanske inte har det bästa greppet, men det gör inte ont när han ammar bara första tagen... Försöker lufta, undra vad grannarna tycker

• mammamaj

Det här ser ut att bli en liten "peppatråd" å det behövs kan jag lova!
    *nu kämpar vi tjejjer!!*

• mammamaj

läste att om man luftar med dessa luftningsgrejer att ha under bh´n så kan det bli för fuktigt för såren å det får motsatt effekt. någon med erfarenhet av detta??

tänkte i allafall köpa ett par i dag så jag kan gå här å vara lite normal... för det är väl det minsta man känner sig med tuttarna hängandes i vädret sen när man är öm så är jag så rädd att stöta i något, eller bära sonen går ju inte heller så bra.

2 dagar kvar av penicillinet.... *suck* ska jag inte bli bättre?? måste nog få en odling å mer penicillin...
    - hur görs odlingarna??

om det nu är så att sonen har fel tag... hur lär man om?? han är ju 3 månader... går det??
    tror det är underläppen som lätt slinker in istället för att den ligger utåt... Sen blir han ju så ivrig när han ska få amma så han blir ju som en mackaron... inte lätt att lägga rätt då.

åh vad skönt det är att få ventilera sig lite! Skönt att få lite peppning å råd! TACK!

• mammamaj

ammade nyss... plockade fram amningsnapparna som vi använde den första en och en halv månaden... har varit emot att använda den igen eftersom att det var så svårt att sluta med den.... men då fick jag ju denhär skiten istället.
    Men hur som helst så gick det ganska bra!! *peppar peppar*
    kanske ska prova med dem igen då istället för att sitta å jäklas med dåliga pumpar....

• mammamaj

jaha då går penicillinkuren ut i dag då.... vad göra nu?? det känns ju bättre men amma fullt går inte.

*ringer i morgon... (varför göra något idag som man kan göra imorgon??)

• mammamaj

såren ser fina ut nu å vårtorna är så gott som hela... amningen funkar om han inte får snutta förlänge efter att han ätit... det är då jag får ondare i bröstet än om han bara äter, känns som jag blir heltom...

äh nu ska vi få ordning på den här skiten!!!
    får förhoppningsvis en bättre pump i veckan, avent isis istället för apotekets skitrör...

• mammamaj

fick inte pumpen.... men det kanske är lika så bra nu när amningen funkar helt ok (fast lite ont är ju kvar...) försöker att amma å inte pumpa... å de få gånger jag pumpar duger väl skitröret från apoteket då!

• mammamaj

maya; håller tummarna hårt för dig !!

själv var jag till BB igen (läs mina problem ovan....)
    Först fråga tanten om jag skulle bli inlagd igen... eeeh näe! sen fråga hon om jag inte kunde stå ut med smärtan! tillslut fick jag mer svampmedicin... å fråga sen hur jag kände över det, - ja ibland undrar jag vad jag får kraften och energin ifrån för vissa dagar har jag så ont att jag bara vill gömma mig. svara jag.... hon fick sig nog en tankeställare och bad mig ringa om det inte blev bättre, vi kan ju oxå lära oss något av det här, en erfarenhet rikare lixom! Tokiga tant - stå ut med smärtan!!! hua!

jaja hoppas nu i allafall att det blir bättre! jag är ju på god väg i allafall, helammar igen underbart skönt, fast jag är toköm efteråt.

KRAM PÅ ER!
    (jag lär ju uppdatera senare...)

• mammamaj

ett par dagar har gått å ingen förändring...
    och att stå ut med smärtan, vet inte... känns som att jag gör det iallafall eftersom tabletterna inte verkar hjälpa... men min rätta bm är tillbaka den 19:e så jag står väl ut tills dess så får vi se vad hon hittar på.

• mammamaj

allt känns bättre här, förutom att jag åkt på en stockning!!! fasen när ska det bli bra???

• mammamaj

mm stockningen är mycket bättre men nu har killen lyckats suga sår där istället :-/ men se snart är det borta så då ska allt vara bra! (tar till pumpen en dag, så löser det sig)

• mammamaj

har pumpat ett par mål idag... hoppas allt löser sig snart!

efter han har sugit eller jag pumpat blir vårtorna vita å gör svinaont!! vad är det?? någon som vet?? kälkramp? eller är det svamp som är kvar??

• mammamaj

hej igen.. börja känna mig tjatig här men det är ett bra ställe att få skriva av sig på. å så blir man peppad å orkar fortsätta samtidigt som man kan få tips å råd TACK!

det är inte nå bättre... gör ont emellan amningarna men inte i hela brösten utan "bara" i vårtorna som vitnar, blir hårda å står rakt ut... jaja det löser sig väl snart... men jag vettetusan vad jag ska göra...

• mammamaj

har ringt till bb igen idag... skulle höra av sig senare, får se vad de säger... 3 svampkurer å en med penicillin, hur mycket kan man äta??

• mammamaj

hej !
    vill bara berätta för er som stöttat mig att jag mår bättre å amningen funkar mycket bättre och gör absolut inte lika ont.... men lite finns kvar... tvivlar på att det ska gå helt smärtfritt... fick inget mer av bm men det har läkt av sig själv...

TACK ALLA!!

Svar på tråden Infektion i bröstet? (Smärta under amningen)