Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!
jag tycker som du. men speciellt illa är dessutom engelska eller i övrigt utländska namn om man själv är en vanlig svensson.
jag tycker som du. men speciellt illa är dessutom engelska eller i övrigt utländska namn om man själv är en vanlig svensson.
jag tycker inte du ska behöva säga att det är ett fint namn. inte måste man ljuga. du behöver kanske inte säga rakt ut att det är fult men istället kan du ju säga att flickn är hur söt som helst.
nä precis. jag tycker överhuvudtaget att folk idag strävar lite för mycket efter att ge barbet ett originellt namn. vissa barn får ju namn som verkligen är ovanliga, och heter nåt helt sjukt, vet inte hur kul det är sen när man har namnupprop i skolan...
gela, vad jag menade var att om man är en helt vanlig svensk familj, varför ska barnen då heta jaqueline eller kevin, som är utländska namn.
om man däremot är helt eller delvis fransk eller anglosaxisk är det klart man kan ha såna namn
gela, det vet jag, men dom är det nu. jag kan bara säga att JAG tycker det låter fånigt med såna namn på en helt vanlig svensk, men det betyder inte att jag respekterar de personer mindre som väljer att döpa sina barn så.
wilmas mamma, nu talade jag om utländska namn, när gela frågade mig om det.
och jag har även full förståelse för de personer som tycker att mitt namn (sofia) är tråkigt.
embra jag har inga barn. fast jag tror de skulle heta astrid och oskar
och eftersom jag är finländsk skulle jag ha med nåt finskt som silja eller nåt sånt i namnet.
för ca 5-10 år sedan döpte en massa människor sina barn till ronja. de ville vara speciella men nu finns det 2-3 ronjor per klass i lågstadiet
jag önskar att ni föräldrar som gillar tindra engla och såna namn, inte skulle bli så upprörda över denna tråd
säkerligen har ni själva skrivit, eller bara skrattat åt, tråden om fula namn. fast det är kul att läa diskussionen!
anjeli, så sant så sant!
tänk på dem som heter Snygg i efternamn, hur kul är det att presentera sig om man egentligen är jätte ful?
och en del barn är faktiskt små djävular, då är det inte så passande när de heter Engla
alla blir vi väl ibland frustrerade eller får ångest för onödiga saker. tur att man kan ta ut det här istället för att gnälla om det till personerna omkring en. här väljer ju alla själv vad de läser.
ja... Vilda. tänk om hon blir en blyg feg liten mes?
kanske hon menade att det är ett påhitt att man plötsligt började använda dem igen?