• Zoya 79

För tidigt vattenavgång!!! Info önskas!!

Ni som haft för tidig vattenavgång utan att de funnit orsaken till det efteråt, hur blev nästa graviditet?? Hur följdes ni upp (extrakontroller och dylikt vid nästa graviditet?).

Vid förra förlossningen gick vattnet för mig i v 27 och de lyckades hålla honom kvar i magen till v 29 + 3. Allt gick bra, men är nu så himla orolig för hur det kommer bli denna gången......

• Svar på tråden För tidigt vattenavgång!!! Info önskas!!
  • MissUnderstood80

Zoya 79 skrev 2009-06-05 10:30:20 följande:

*Puff*
    Hur märkte du av vattenavgången, sipprade de, forsade de, färg, lukt.

Ja ska in för koll nu på gyn för att ja har extremt vattnigt emllan benen, känner hur de droppar, inte så mycket men ibland blir trosorna helt blöta.... Luktar sötaktigt o e genomskinligt med lite vitt klet om man stoppar in fingrarna!

Va tror du detta e, vanliga vattniga flytningar eller e de kanske fostervatten, är i v 17+5!
  • MissUnderstood80

O tappen kändes inte så hård tyckte sambon när han kollade mig innan, detta e mitt 4:e barn men aldrig varit med om detta innan!

• Zoya 79

Åh vad svårt, det är ju trots allt 6 år sedan jag var i denna situation själv. Mitt började med att mina byxor blev dyngsura en kväll, men antagligen hade jag någon försvarsmekanism som gjorde att jag förnekade det + att jag fick maginfluensa dagen därpå. När jag ringde snackade de om flytningar och att man kunde ha rikligt med flytningar så eftersom jag inte heller var bra orkade jag inte tjata emot, förstod ju själv att det inte var tal om några flytningar ......... Ringde iaf några dagar senare och fick komma in efter mycket om och men när jag väl var där inne började jag blöda kraftigt efter vul och blev inlagd tills han kom ut.

Hon sa ju att man kunde ha mycket och kraftiga flytningar så vi får väl hoppas att det är det du har. Lycka till. Minns inga detaljer om lukt osv, vad jag kommer ihåg var det precis som vatten.

Håller tummen för dig!! Meddela gärna hur det gick.

• Zoya 79
    MissUnderstood80 skrev 2009-06-05 13:06:22 följande:
    O tappen kändes inte så hård tyckte sambon när han kollade mig innan, detta e mitt 4:e barn men aldrig varit med om detta innan!
    OBS!!inte bra att föra in fingrar eller annat om det nu skulle vara vattnet är det stor infektionsrisk eftersom det är öppet till barnet.
  • MissUnderstood80

Zoya 79 skrev 2009-06-05 13:44:03 följande:

OBS!!inte bra att föra in fingrar eller annat om det nu skulle vara vattnet är det stor infektionsrisk eftersom det är öppet till barnet.
    Han tvättade händerna noga innan!!!
  • Zoya 79

Åh så skönt!!!!! Vad trodde de att det var då?

• MissUnderstood80

Zoya 79 skrev 2009-06-05 20:42:59 följande:

Åh så skönt!!!!! Vad trodde de att det var då?
    Riktigt rikligt med vattniga flytningar, inte ovanligt under graviditet tydligen!
Svar på tråden För tidigt vattenavgång!!! Info önskas!!