• vadskajaghetadå

hur somnar ni?

Antingen somnar jag med datan i sängenpå FL , till nån kalle anka tidning eller till karlavagnen på p4

ni då? kan ni bara läga er och sova?

• Svar på tråden hur somnar ni?
  • puss

det finns skyltar med änglar;

här vaktar jag

de är fina. köp en sån!!

• Leos mor

Jag lägger mig på huvudkudden och PANG! säger det bara.

• Sanna73

Jag lägger huvudet på kudden och så tar det två minuter så sover jag som en stock. Maken tycker jag är skittråkig, själv tycker jag det är superskönt.
    Jag har gåvan att kunna sova när som helst, var som helst.

• MrsJones

Ja, jag får väl göra det kanske...Jag har ju förstås min egen lille ängel som snusar snällt. Konstigt nog känns det bättre bara för att han finns här, och han är ju bara en bebis. Tror väl egentligen inte tat det finns något att vara rädd för. Är mest i huvudet...men, men...

• Kajsa79

jag går bara och lägger mig och somnar!

• Mimmsi

Jag lägger mig och börjar läsa i någon tidning men sen tar det ett par minuter och sen sover jag som en stock. Brukar även ibland ha radion på karlavagnen på P4.

• Glowstar

Innan jag fick barn somnade jag så gott som alltid till musik, hårdrock eller annat, så himla mysigt! Nu blir det dock att lägga sig ner och bara sova. Ibland tar det lååååång tid...

• Edwina

Jag behöver bara lägga mig på kudde så sover jag, sambon tycker jag är konstig för jag kan somna mitt i ett samtal (som han för kanske? )
    Annars brukar det bara vara att sätta på en film så Zzz....

• Wolfhound

Jag tar med mig en bra bok i sängen (tyvärr) det gör att jag inte somnar förrän jag byter till en mindre spännande bok, eller en K.A-pocket. Då somnar jag direkt!

• vadskajaghetadå
    kul att höra hur ni somnar
  • Anonym (Radio)

Brukar lyssna på radio när jag ska sova. 

• Anonym (Hmm)

Somnar enbart i framstupa sidoläge eller typ fosterställning. Är väl också rätt "rörlig" när jag sover. Flyttar lätt en hel 180 bäddmadrass 1-2 decimeter per natt - även med särbon sovandes bredvid, hahaha

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-10-16 22:31:27 följande:

Lyssnar på ljudbok

Somnar alltid på höger sida lite hopkrupen.
  • Anonym (Borderlina)

Jag har insomnia i perioder. Men jag somnar enklast om min man somnat och snarkar lågt. Snarkar han högt eller inte alls är det svårt. På sida, tätt intill med ett ben över/på honom. 

• cosinus

Jag vill ha det mörkt och tyst. 

Lägger mig oftast i sängen på rygg, scrollar någon sväng på telefonen och lägger sen bort den. Sen går det kanske 10-15 min och så inser jag att jag vill vända runt på magen så då gör jag det. Ligger sen så tills jag somnat (oftast) och det tar nog allt mellan 15 - 60 min. Jag har aldrig somnat snabbt, spelar ingen roll hur trött jag är. 

Men jag lider inte av det, tycker det är otroligt skönt att bara ligga still i sängen. Ligger så still att min garmin-klocka alltid tror att jag sover fast jag inte gör det. Samma om jag vaknar på natten eller morgonen före klockan. Jag kan veta att jag varit vaken någon timme mitt i men klockan säger att jag sovit.

Vaknar ofta några gånger varje natt, ofta somnar jag om fort men inte alltid.

Svar på tråden hur somnar ni?