Anki85 skrev 2009-06-20 08:36:37 följande:tydligen måste man stå med ena benet i graven för att få hjälp ne jag har inte flyttat från norrland, jag är född och uppvuxen här i Kinnarp, men mina föräldrar hittade sitt drömhus för 2 år sedan och flyttade upp till bispgården (74mil enkel resa) som ligger mellan sundsvall och östersund, där driver de en camping och trivs bland alla björnar na jag skulle inte få in i tanken att flytta så långt.skulle jag flytta vore det till eget hus här i trakten eller möjligtvis lite närmare skövde då min sambo jobbar där vi köpte bilen precis av min sambos chef som har bilförsäljning (plus taxibolag där min sambo jobbar)då besiktigade de den innan och det var ena styrleden som var glapp i och skulle bytas plus draguppfästningen som var rostskadad. så de är tvungen att byta styrled och kapa draget och detta skulle bilfirman stå för.men det måste åtgärdas innan vi åkte till norrland .. och då drar det ut på tiden...
Jaha, där ser man.. :) Jag ska "mellanstoppa" i Östersund på fredag på väg till Hoting för att gå på bröllop. Fattar inte varför min kusin ska välja att lägga sitt bröllop sååååå långt från Västervik där de bor?? Västervik som är så fint på sommaren ju!!
Ok, men det är ju snällt att bilfirman ska stå för det, men jobbigt att det drar ut på tiden. Så din sambo kör taxi, det har jag gjort med, fram till 31 maj iår, sen fick jag de jobbet jag har idag och det passar väl lite bättre nu när jag är gravid. Regelbundna tider, rörligt arbete osv. Ist för taxin med sina oregelbundna tider, stillasittande arbete osv. Men saknar taxin oxå men man är ju inte världens smidigaste som gravid har jag märkt. :P
Lizzyzz skrev 2009-06-20 13:56:53 följande:
Välkommna till de nya i tråden :) Hoppas ni alla hade en okej/trevlig
midsommar.Själv är ja rätt trött påå fulla människor då jag själv aldrig dricker.. varken gravid elelr ogravid :) så de vart lite jobbigt igår kväll när svärmor å min sambos systrar börja bli fulla :/men som tur är gick de bra få barnen i säng så inget sånt krångel med.. dock ingen sömn för mig inatt då alla kom hem stupåfulla och högljuda.. :(
Här var de väl så där. Skulle ha firat midsommar men en vän som precis blivit singel, men han var inte så sugen på att fira med oss då han bråkat med sin f.d. under dagen. Det tog slut i veckan så det är verkligen verkligen färskt. Fick tillbringa kvällen hemma men eftersom vi förstår att han behöver ha lite ensamtid så fick det gå bra ändå även fast det inte var världens roligaste midsommar. Men men, det kommer flera midsomrar.. Nästa ska förhoppningsvis tillbringas i Uppsala hos mamma o pappa.
Ang alkohol så finns det ju drickande i olika mängder. Kan själv festa till som ogravid men inte speciellt ofta, är hellre nykter eller sällskapsonykter. De vill säga att man bara tagit ett glas vin eller så till maten men inget mer. Sen jag vart gravid så har jag svårare med stupfulla människor, sambon fick sig en utskällning i mitten av maj när han vart stupfull på en 25års fest. Men innan han somnade så sa han förlåt, men jag var grinig ändå. Så han har lovat att inte supa sig så full igen, iaf inte medan jag är gravid för han har kommit underfund med nu att eftersom det är bara 87 dgr kvar till BF så är det inte så bra att vara full eftersom vi kan tänkas behöva åka in till BB. Vet ju inte vad som kommer ske, har aldrig gått igenom en förlossning, eller graviditet för den delen heller, förut så allt är ju nytt.