• mamma hampus

Mamma födda 85

Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv

• Svar på tråden Mamma födda 85
  • emis

Tack så mycket!!
    Jag har en pojke som heter Theo.. Måste säga att man ofta får höra att men är ung mamma.. Men jag känner mig inte som en ung mamma..

• trebarsmamma

i hegen har vi barnvakt och jag och sambon ska åka nån stans vi vet inte vart än och bara njuta av varanndra och bo på hotell,

blir nog jobbigt för farmor som ska vara barnvakt till alla barn här, hehe

vårt barn välkommen och emis85 också

• Mamma 85a

Hej på er Jasmine heter jag och är mamma till Iza 3 och ett halvt och Ian ett och ett halvt. Hoppas att man kanske får vara med på ett hörn

• godisbus

hej..här är en till 85:a jag har två barn Liam född 05 och tyra född 08

• FamBroberg

Hej, här är en 85:a till (det bara vimlar av oss där ute)´, Josefine heter jag och är mamma till León som fyller 3 nu i augusti.

• FamBroberg
    snarret skrev 2009-06-12 19:32:33 följande:
    Fast är man född 85 så är man väl inte direkt en ung förälder..?
    Haha ja alltså, jag känner mig fortfarande väldigt ung, jag är bara 24 och har en treåring...
    Inte fasiken känner jag mig gammal i alla fall :D
  • FamBroberg
    mamma hampus skrev 2009-06-17 22:07:56 följande:
    Netha85: Jo Hampus är hos sin pappa varann helg men det kom blev mer aktuellt när Hampus var runt 4 år.Innan det så jobbade han så det kanske blev bara att han kom och hälsade på en fredag kväll men det kunde variera mycket i bland varje fredag sedan kunde ta en vecka eller månad...Men i stort sett har jag varit ensam mamma sedan Hampus skulle bli 7 månader.Då var jag bara 18 år så vi skulle flytta till ett hus som jag skulle hyra av mina föräldrar men vi fick göra om lite i golven innan jag flyttade in så det var att bo hemma först i 2 månader och det kändes konstigt och jag var mest orolig för hur det skulle fungera med barnomsorg för det var snart dags att jag skulle börja skolan igen och att jag hade inte hört ngt från kommunen att jag hade fått ngn dagmamma eller dagisplats.Men jag löste det själv jag ringde en dagmamma och pratade med henne och så fick jag plats men kommunen var inte glada på mig att jag ordnade det själv.Men Hampus fick gå där till han var 4 år sedan fick han tyvärr sluta för att börja på dagis så han skulle få gå med sina kompisar som han skall börja 6 års gruppen nu i höst.Och i höst så skall Hampus bli halvstorebror på sin pappa sida och det är lite lockande men det är mer här nu hemma hos mig för nu skall han få nya tapeter i morgon..ALLA: Hur stort bor ni?Jobbar/Studerar ni?När tog ni studenten?Sj bor jag i en trea på 74 kvm och jag tog studenten 2006 sedan var jag arbetslös i ett år.Sedan hoppade jag in på skolan igen och läste 2 år så jag blev precis klar nu i Maj.Och nu letar jag efter jobb igen och jag hoppas att det kommer att ordna sig så man klarar sig i sommar.Som tur så har jag goda kontakter med mina föräldrar så de hjälper mig ekonomiskt eftersom inte socialen gör det,eftersom vi bor i en insatslägenhet,i våran kommun så hjälper de inte till vid sådana lägen.De vill bara att man skall sälja den Så nu vet ni lite om mig och min son HampusFråga gärna om du har några frågorkram
    Jag blev ensamstående när León var fyra månader, sen var det jag och Lejonet, hans pappa är väl inte nämnvärd precis.
    Precis runt Leóns två-årsdag så träffade jag min nuvarandre kille, som är guds gåva till mammorna! :D

Idag har vi lämnat min tre bakom oss och har precis köpt ett kedjehus, som vi är i full färd med att renovera och göra iordning, och äntligen har Lejonet fått en liten gräsplätt att springa omkring på.

Jag är lite nyfiken (även fast vi 85:or inte räknas som unga längre ;) ) hur blev ni alla bemötta när ni blev gravida? Ja, nu blev vi ju alla gravida vid olika åldrar, men jag som ändå fick barn vid 21, blev bemött som en barnunge av många äldre...
    Något som känns igen?
  • vårt barn

Tack trebarn mamma samt mamma till hampus...

Min dotter heter Cassandra är 2  år född 17 jun 07 sen har jag en son som heter William och är snart 1 år 3 sep... född 08

• liebespuppe

Jag kan ändå känna att vi räknas som unga föräldrar. Jag drar gränsen att allt som hamnar under den genomsnittliga åldern är ungt. Kanske mer yngre än ung men..

Iaf under 25-26 vill jag säga att man är ung förälder.
    Så vi är där i övergångsåldern typ.

Jag älskar min livsituation nu, fick barn för 4 månader sedan. Samtidigt tycker jag det är sorgligt ibland. För mammasläktet är ett fördomsfullt och elakt, på många håll.
    Jag vet att jag t. ex bara gick på föräldrarkursen via MVC för att JAG ville ha FAKTA då jag under presentationen fick höra "Är du BARA 23 år?!" från de andra sju mammorna. Plus att jag fick känslan av att de tyckte jag tagit räkmackan till min graviditet då dem "minsann lämnat fina karrärer för att skapa liiiiv." Oj oj..
    Jag däremot kanske "bara" glömt p-pillerna? Hmm.. (så är inte fallet)

Tillägg: Den nästyngsta var 29 år (väldigt trevlig också, men hon dök inte upp de andra 2 tillfällena, hon kände kanske samma som mig?)

- - -
    Men det mest positiva med min situation just nu är min mamma.
    Hon blev ju också en "ung" mormor med sina 50 år. Men det är så UNDERBART. Min mamma kan bära sitt barnbarn i bärsjalen utan att behöva tänka på höftleden eller ryggen. Hon kommer kunna vara med på de flesta aktiviteterna i lågstadiet.
    Sedan mår hon ju inte sämre av att folk faktiskt trott Adam är HENNES barn :)

♥ Adam 22/3 2009 ♥, nogg.se/liebespuppe
  • blir mamma 08

Här kommer en till mamma född-85

Har en son som heter Hampus på 9 månader.

Svar på tråden Mamma födda 85