Mamma födda 85
Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv
Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv
Tack så mycket!!
Jag har en pojke som heter Theo.. Måste säga att man ofta får höra att men är ung mamma.. Men jag känner mig inte som en ung mamma..
i hegen har vi barnvakt och jag och sambon ska åka nån stans vi vet inte vart än och bara njuta av varanndra och bo på hotell,
blir nog jobbigt för farmor som ska vara barnvakt till alla barn här, hehe
vårt barn välkommen och emis85 också
Hej på er Jasmine heter jag och är mamma till Iza 3 och ett halvt och Ian ett och ett halvt. Hoppas att man kanske får vara med på ett hörn
hej..här är en till 85:a jag har två barn Liam född 05 och tyra född 08
Hej, här är en 85:a till (det bara vimlar av oss där ute)´, Josefine heter jag och är mamma till León som fyller 3 nu i augusti.
Tack trebarn mamma samt mamma till hampus...
Min dotter heter Cassandra är 2 år född 17 jun 07 sen har jag en son som heter William och är snart 1 år 3 sep... född 08
Jag kan ändå känna att vi räknas som unga föräldrar. Jag drar gränsen att allt som hamnar under den genomsnittliga åldern är ungt. Kanske mer yngre än ung men..
Iaf under 25-26 vill jag säga att man är ung förälder.
Så vi är där i övergångsåldern typ.
Jag älskar min livsituation nu, fick barn för 4 månader sedan. Samtidigt tycker jag det är sorgligt ibland. För mammasläktet är ett fördomsfullt och elakt, på många håll.
Jag vet att jag t. ex bara gick på föräldrarkursen via MVC för att JAG ville ha FAKTA då jag under presentationen fick höra "Är du BARA 23 år?!" från de andra sju mammorna. Plus att jag fick känslan av att de tyckte jag tagit räkmackan till min graviditet då dem "minsann lämnat fina karrärer för att skapa liiiiv." Oj oj..
Jag däremot kanske "bara" glömt p-pillerna? Hmm.. (så är inte fallet)
Tillägg: Den nästyngsta var 29 år (väldigt trevlig också, men hon dök inte upp de andra 2 tillfällena, hon kände kanske samma som mig?)
- - -
Men det mest positiva med min situation just nu är min mamma.
Hon blev ju också en "ung" mormor med sina 50 år. Men det är så UNDERBART. Min mamma kan bära sitt barnbarn i bärsjalen utan att behöva tänka på höftleden eller ryggen. Hon kommer kunna vara med på de flesta aktiviteterna i lågstadiet.
Sedan mår hon ju inte sämre av att folk faktiskt trott Adam är HENNES barn :)
Här kommer en till mamma född-85
Har en son som heter Hampus på 9 månader.