• mamma hampus

Mamma födda 85

Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv

• Svar på tråden Mamma födda 85
  • LsomiLinda
    Queen Of Darkness skrev 2011-09-19 17:50:49 följande:
    Åh vad jag oxå vill ha en dotter som heter Felicia! Det är mitt och fästmannens förstanamn bland flicknamn. Förstår att det är tråkigt att ligga på soffan :P
    Ja de är ett fint namn.. De hade vi inte med i namnlistan medans hon låg i magen.
    Hon hette nog Ellie nästan hela tiden. Men när jag höll henne i min famn så gick de inte säga Ellie.
    Hon va verkligen ingen liten Ellie så sa min man Felicia då.. Och så fick de bli..
    Kallar henne ofta Flisa =) 
  • Familjen L
    Queen Of Darkness skrev 2011-09-19 13:37:40 följande:
    Familjen L: Hon slutade följa sina viktkurvor runt 4 månader och därefter blev det mängder av extrakoller, lodprover m.m. Vi fick veta det först nu i maj i år (hon fyller 3 om bara ngra veckor).
    Så nu är det mycket sjukhusgrejer för tillfället. hon ska börja med tillväxthormon nästa sommar (hon är nu 80 cm och 10 kg precis) och vi ska få göra ett hjärtultraljud på henne i höst då det är vanligt att Turnerflickor har medfödda hjärtfel. Så just nu är det henne livet kretsar kring mest. Men den stora och den lilla får uppmärksamhet så det räcker och blir över ändå

Här sitter vi och spelar super mario på wii och tvättar, det är väl så den här dagen kommer vara
    oj, jag tycker alla ni föräldrar som har något barn med någon sjukdom är så starka och ja helt underbara. Även fast alla föräldrar är underbara på sitt sätt. Men ni har det extra kämpigt med resor till och från sjukhus. Hoppas det kommer gå bra med allt för mellantjejen och för hela familjen förstås
    LsomiLinda skrev 2011-09-19 17:04:49 följande:
    Ja de är spännande.. blir dick lite tät emellan men de får gå =)
    Jo de går bra så länge jag vilar så ligger mest på soffan som sagt.. Börjar bli ganska tråkigt ;) Men vad gör man inte för dom små pojkarna i magen!
    Men som sagt så länge jag vilar och tar de lugnt så går de bra.. sd har minskat massor sen jag börja ta de lugnt och inte grejar så mycke med den lilla.. Vilket är jätte tråkigt.

Min lilla heter Felicia och vad pojkarna ska heta vet vi inte riktigt än..
    Har lite förslag på Felix och Freddie eller Simon och Pontus.. 
    Felicia är ett fint namn, det heter min systerdotter svårt att komma på det rätta namnet, speciellt då man inte riktigt vet hur bebis ser ut att passa i det namnet. Dina barn kommer få det kanon ihop då dom blir äldre =) jag skulle vilja ha en till snart, men inte vara gravid. Förlossning vill jag göra om, men just att vara gravid är inte lika kul =)
    Älskade barn. Emelinda 0712 och Birk 1102
  • Queen Of Darkness
    Familjen L skrev 2011-09-21 12:49:17 följande:
    oj, jag tycker alla ni föräldrar som har något barn med någon sjukdom är så starka och ja helt underbara. Även fast alla föräldrar är underbara på sitt sätt. Men ni har det extra kämpigt med resor till och från sjukhus. Hoppas det kommer gå bra med allt för mellantjejen och för hela familjen förstås
    Jo de går bra så länge jag vilar så ligger mest på soffan som sagt.. Börjar bli ganska tråkigt ;) Men vad gör man inte för dom små pojkarna i magen!
    Men som sagt så länge jag vilar och tar de lugnt så går de bra.. sd har minskat massor sen jag börja ta de lugnt och inte grejar så mycke med den lilla.. Vilket är jätte tråkigt.

Felicia är ett fint namn, det heter min systerdotter svårt att komma på det rätta namnet, speciellt då man inte riktigt vet hur bebis ser ut att passa i det namnet. Dina barn kommer få det kanon ihop då dom blir äldre =) jag skulle vilja ha en till snart, men inte vara gravid. Förlossning vill jag göra om, men just att vara gravid är inte lika kul =)
    Tack Man får ju göra sitt bästa även fastän man såklart har dagar man vill glömma hela diagnosen. Men jag ser ju henne varje dag och hon är inte det minsta "sjuk" i mina ögon, de motgånger som eventuellt kommer får man ta itu med då.
    jag finner dessutom mycket tröst i att jag har träffat och lärt känna vuxna kvinnor med den här diagnosen och det känns jättebra att se att dom har vilket liv som helst och att dom även har barn/håller på att få barn genom äggdonation. Då vet jag att min dotter kommer få ett bra liv hon med.
    ♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
  • mamma hampus

Förlåt om ja inte e så aktiv på dan men det e så att jag jobbtränar på myrorna i Skövde men skriver gärna på kvällen då sonen har somnat eller ser på tv.n

Hoppas att det e bra med er alla

ha en fin dag //kramar

• Lincon

Vilken kul tråd!

Hej, en till 85:a! Har en son på 4,5 år, bor med sambon i Skåne. Fyller 26 år nästa helg, tänk vad tiden går!

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • LsomiLinda
    Familjen L skrev 2011-09-21 12:49:17 följande:

Ja de är svårt att komma på de.. en del bara känner vad den ska heta så heter den de när den kommer ut..
    men denna gången hat vi bara förslag och inget bestämt =)
    Nä de förstår jag, gravid ska jag inte bli igen.. nu får de vara sista.. Felicias slutade jobbigt och denna har vart jobbig sen början.. Så de håller jag med om att de inte är kul med graviditet. medans andra tycker de är underbart.. 
  • dooleys85

Här är en till 85.a, blev 26 för 1 månad sen. Har en son på snart 6 år och en son som blir 3 år idag och sen en liten tjej på snart 9 månader!

Är fortförande Mammaledig men hoppar in och jobbar lite extra ibland. 

¸.?*¨*?☆ Isaac 051109, Elias 080923, Nova 101231☆?*¨*?¸.
  • Bohman

Hej, får jag också hoppa in här.
    Jag är också -85:a...fyllde 26 i juli.

Har två änglabarn Hampus och William som skullle varit 6år och 2år.
    Har även 3 små barn hos mig, som betyder allt och lite till...
    Jesper 4år, Wilma 3år och Hugo 1år.
    Är gift med min Alexander sedan 5år tillbaka.

Bor i södermanland!

♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • Queen Of Darkness

LsomiLinda: jag är så avundsjuk över att du väntar tvillingar, det vill jag med göra (även fastän det verkar jobbigare att vara gravid med 2)

♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
Svar på tråden Mamma födda 85