• tomcar1

Omplacering i Östergötland ?

Hej !
    Någon som känner till om det finns någon omplaceringshund i Östergötland ? Det ska vara en större hund, gärna golden retriever som vi haft tidigare och gärna hane. Allt är dock intressant, bara det är en modell större. Har kikat på blocket, men ingen jycke som fallit oss i smaken ännu.
    /tomcar1

• Svar på tråden Omplacering i Östergötland ?
  • köttbullelydnad

Ring olika instruktörer och kolla med dem? De har ett enormt kontaktnät.

• tomcar1

köttbullelydnad...jag får väl kika runt lite, men som sagt inget tips vi nappat på ännu, men vi får se. Någon annan som vet något ?

• tomcar1

Testar igen och ser om någon har något bra tips. har fått flera tips, men hundarna finns från 20 mil och längre bort från Linköping. Lite långt att åka om man i första skedet bara vill kika på en vovve : (
    Fler tips sökes alltså : )

• tomcar1

Jag gör en ny chansning

• FamiljenPeura

TS

Det beror ju på hur långt ni kan tänka er att åka, vad för ras ni kan tänka er och i vilken prisklass.

Vi var med ute efter omplaceringshund men efter att ha testat 2 st på prov gav vi upp, oseriösa ägare som låtit hunden förfalla sedan ville dem ha inköpspriset för hunden när den var valp. Papper som inte var i sin ordning osv.

Vi köpte oss tillslut en valp!

Att hitta en bra omplaceringshund som passar just er familj kan ta ett tag. Framför allt om ni inte vill åka så långt!

Släng ut intresset till ALLA tillslut hittar ni!

Valla djursjukhus vet jag har kontakter så dit kan ni med ringa!

• tomcar1

Familjenpeura....vi vill helst ha en ny golden, men det är inte så jätteviktigt, utan nu talar vi om de alternativ som vi får nys om, så får vi se. Över året och helst en hane, men även det är inget måste.

Har ev. en golden-hane på gång, men där är en familj före och vi har inte hört något, så det lutar nog åt att de har tagit honom. Vi kan tänka oss att åka max 20 mil.

• Tant Herta

Var bor du i Östergötland? Det finns en tjej mellan Askersund och Hallsberg som tar emot omplaceringar! Hon finns på blocket, Örebrolän under hundar köpes!

Ett annat tips är att du ringer hunddagis och hund pensionat, dom kan säkert hänvisa dej!

Lycka till!

• tomcar1

Ponnymor...jag bor i Linköping och vi söker en ny hund. Vi har ingen som vi vill lämna bort.

• Tant Herta
    tomcar1 skrev 2009-08-29 13:33:01 följande:
    Ponnymor...jag bor i Linköping och vi söker en ny hund. Vi har ingen som vi vill lämna bort.
    Jag vet! Men hon som tar emot omplaceringar behöver ju ett hem att lämna den till= er tillexempel! Det var så jag menade!

Sedan menade jag att det kan vara ide´att ringa hunddagis/pensionat ty dom vet ofta om hundar som behöver omplaceras, till er kanske!
  • tomcar1

ponnymor...förstod att det var så du menade efteråt : )
    Ursäkta min tröghet....

har några hundpensionat jags ka maila till.

• Anonym (B)

Allt detta känns väldigt oseriöst. 

Svar på tråden Omplacering i Östergötland ?